The Punch-Line: Densen B110

דנסן B100 נחשב היה למגבר סטריאו High-End הסקנדינבי הנמכר ביותר מזה שנים רבות.rnמחליפו, ה-B110, הגיע לארצנו הקטנטונת ונשלח למחלקת הבדיקות ...

7:00
  /  
28.07.2006
  
המאמר נכתב ע"יrnrnLiorC

מביט על בלוק האלומיניום.
rnמחבר את המגבר לשקע החשמל.
rnלוחץ על כפתור ה-Standby.
rnספרות אדומות גדולות מתחילות להתרוצץ על חלונית המידע בחזית המגבר, מלוות בתקתוקים עזים.
rnמה קורה כאן? האם הפעלתי בטעות מנגנון השמדה עצמית?

ברוכים הבאים לדנסן B110 :










למגבר ולי שלום… ה-B110 בסה"כ מכוון עצמו לרמת הווליום האחרונה בה היה לפני הכיבוי. בכל הדלקה וכיבוי, "טקס הספרות" חוזר על עצמו. ככה זה היום, כבר אי אפשר ללא גימיקים…
rnלמען האמת, זה הגימיק היחידי בו נתקלתי במגבר המהוקצע הזה.
rnאכן מהוקצע: החל מהגימור הנקי והמוקפד, דרך הפונקציות שיספקו כל חובב אודיופיל וכלה באפשרויות שדרוג בלתי נגמרות.

החברה:

rnמקריאה באתר החברה, ניתן לראות הצהרת כוונות בה הם אומרים "אנחנו אולי לא חברת האודיו הגדולה בעולם, אבל יש לנו רצון חזק להיות הטובה ביותר", אכן הצהרת כוונות רצינית.
rnעל מנת להדגים את אהבתם הגדולה לצליל, אימצו מנהלי החברה את המונח "גורם גיטרת האויר" (Airguitar factor) שמשמעותו היא מידת הרצון שהמגבר (או כל רכיב אחר במערכת) גורם לך, המאזין לקום ולנגן בגיטרה מדומה. ככל שהדחף לקום ו"לנגן" גובר, כך ניתן להגדיר את מידת המוסיקליות של המכשיר כחזקה יותר.




rn

מראה:


למגבר מראה ריבועי, בעל גימור אלומיניום מוברש, נקי מאוד, את שני הכפתורים הגדולים ובולטים בחזית הדגם הקודם החליפו לחצנים קטנים ועדינים. נוסף גם לוח תצוגה בעל ספרות matrix אדומות.









rn

נתונים טכניים:


Power output in 8 ohms: 2x60W
rnPower output in 4 ohms: 2x120W
כפי שכתוב, המגבר מכפיל את הספקו מול רמקולי 4 אום, עובדה המרמזת על יכולת התמודדות נאותה עם רמקולים כאלו.
rnPower supply size: 360VA
rnStorage capacity: 70.000uF
יכולת קיבוליות גבוהה יחסית למגברים בעלי הספק דומה.

rnTHD + Noise @ rated output: Less than 0.005%
rnFrequency response (+0 -3db): 2-400.000Hz
rnWeight/shipping weight: 1
2/14 Kg
rnProduct dimensions (WxDxH): 440x310x64mm

עובדה מעניינית היא שכל מוצרי החברה (מכשירי CD, Pre-Amps ו-Power-Amps) מגיעים כולם עם אותן המידות כסטנדרט, כך ניתן להעמיד מכשירים זה מעל זה ולשמור על חזות אסטטית אחידה.





rn rn

Densen חשבו על "האודיופיל המבשיל", זה שמתחיל במגבר הבסיסי ולאחר מכן מגלה את הצורך המתמיד בשידרוגים…
rnאפשרויות השדרוג בלתי נדלות וכוללות:rn

– 2 יציאות Pre-out
– חיבור Loop לפרוססור חיצוני של קולנוע ביתי
rn- כרטיסי Phono-Stage MM או MC
– חיבור לספק כוח חיצוני המשפר את יכולות אספקת הזרם לרמקולים
rn- ניתן "לשתול" במכשיר כרטיס Surround שיאפשר שליטה על ווליום 7.1 ערוצים של פרוססור קולנוע ביתי (כאשר שני הערוצים הקדמיים מוגברים ע"י ה-Densen).
rn- ניתן גם לשתול ב-B110 כרטיס Crossover אקטיבי (בעל השם המושך Saxo) אשר בא להחליף את ה-Crossover ברמקולים – כרטיס זה מתוכנן באופן אישי עבור הרמקולים של הלקוח המזמין.





rn rn

רק חבל שגם שלט רחוק נחשב אצל Densen כאופציית שדרוג: אומנם הוא עשוי אלומניום שחור, מרגיש צר ונוח ביד (כפתורים קטנים במקצת), שולט על כל רכיבי Densen ומגיע עם מטען וסוללות, אבל יש צורך לרוכשו בנפרד, מה שמוסיף למחירו הכולל של המגבר.





rn rn

כאמור לעיל, חיברתי המגבר ל-CD ורמקולים ועתה נותר רק להאזין.



האזנה:



פצחתי בקטע Basia/Freeze Thaw מתוך הדיסק Classic Jazz-Funk 5 . מדובר בקטע עם דאבל Drum מהיר ובכלל, זהו קטע פאנקי מהיר וקצבי וה-B110 מעביר את המסר המוסיקלי בקצביות, תנופה ודינמיות: מהנה מאוד. מי שמחפש "רכות" של מגברי מנורות, לא ימצא אותה כאן: זהו מגבר טרנזיסטורי "נשכני" בעל חוש קצב ומיד באס עשיר וצבעוני.
rnבזמן האזנה לקטעים נוספים, הלכה ונחשפה תמונת אופיו של ה-Densen: גבוהים מעט עוקצניים אם כי לא מאוד מודגשים, מיד-היי רזה במקצת, מיד באס מלא יותר ובס פאנצ'י ודינאמי.

rnהיות ואני מאמין גדול בתורת היחסות, בחרתי להשוותו אל מול Puccini Settanta אשר הינו הדגם המקביל של חברת Audio Analogue.
rnל-Puccini אופי שונה מה-B110: הדגש אצלו הינו במיד-היי אשר הינו פתוח ומודגש יותר מאשר ב-B110. בצד השני של הספקטרום – דהיינו מיד באס מתהפכת התמונה שם ל-B110 נפח והדגשה גדולים יותר מאשר לעמיתו.





rn rn

ההשוואה נמשכת:


בשיר "I have seen" של Zero 7, ב-Densen נשמעים התופים עם Attack מודגש יותר, הבס פאנצ'י יותר והצליל מעט בהיר ועוקצני יותר. ל-Settanta יש בס רך יותר עם בימת צליל גדולה ועמוקה.
rnקטע מס' 5 בדיסק Magic of the Violin (הוצאת Decca) מהווה מבחן נאה להתמודדות המגברים עם כינור: ב-Settanta הכינור נשמע בולט ומודגש – מרגישים כל חוט בקשת הפורטת על מיתריו, ל-B110 מיד בס שנותן נפח לצליל וה"רזון" היחסי במיד-היי עוזר לכינור להשמע נעים ולא חורק ומאפשר להאזין בווליום גבוה ללא כאב אוזניים.


אסכם את ההבדל העקרוני בין השניים:


ל-Settanta צליל גדול, שעוטף אותך כמו אמא רכה ואוהבת, אבל כזו שמקפידה לא להסתיר ממך שום פרט על העולם…
rnה-B110, לעומתו, הינו הבן הצעיר והמרדן, זה שמנגן בחדרו על גיטרה חשמלית ואוהב להקפיץ את כל השכונה.





rn rn

החלטתי להעיז יותר: לוויתי מחבר את המגבר Marantz PM-66SE: שני המגברים נבנו בהשראת קונספט דומה, לשניהם אין מעגלי טון (Bass או Treble) והגישה הינה מסלול צליל קצר ופשוט ככל האפשר, גם הספקיהם דומים (50Watt למרנץ).
rnההבדל הקטן בינהם הוא שה-Marantz עלה (לפני שנים…) כ-230 פאונדס לעומת ה-B110 שעולה כ-1000 פאונדס באנגליה.

rnובכן…
rnל-Marantz צליל נעים ומאוד מאוזן, הכל שליו ורגוע…
rnכאשר השוונו בין שני המגברים בווליום זהה, ל-B110 היה בס מודגש ופאנצ'י בהרבה – זה היה ההבדל שבלט מייד לאוזן. כאשר העלנו את הווליום במרנץ, איכות הבס השתפרה ובווליום גבוה, היא הפכה ללא רעה בכלל… רק חבל שלא ניתן היה לקבל זאת ברמות ווליום נמוכות יותר.
rnמעבר לכך, ל-B110 צליל מעט "חי" יותר והמרנץ, איך לומר זאת, נשמע מעט "דלוח" בהשוואה.
rnהמרנץ לא היה כזה רע: כאשר מאזינים לו ביחידות ולאחר מס' דקות מתרגלים לצליל, האיכות לא רעה בכלל, רק כאשר עושים השוואה מיידית, עולים מס' הבדלים לעומת ה-B110.

rnהאם כל זה שווה את ההפרש? כל אחד מוזמן לעשות את החשבון בעצמו… כמובן שמעבר להבדלי הצליל אל תשכחו גם את רמת הגימור הגבוהה ואפשרויות החיבור/שדרוג של הדנסן.


זהו, כולי תקווה כי הצלחתם לחוש את ה-B110 מבעד לאצבעותיי המקלידות את הכתבה: ניכר כי למתכנני המגבר חשוב היה מאוד להעביר את חוש הקצב שבמוסיקה ולגרום למאזין להתעורר, לחוש ולא רק "סתם להאזין".


מחירון (גימור כסוף או שחור):


מגבר משולב B110: מחיר 8800 ₪

rnשלט Gizmo: מחיר 1200 ₪


הסקירה בוצעה באדיבות dbaudio



7:00
  /  
28.7.2006
  
המאמר נכתב ע"יrnrnLiorC

1