לאחרונה שדרגתי את הרמקולים שלי מסט של Paradigm Studio ל- JMLAB.
rnמקדימה מנהלים את העניינים זוג "אלקטרות" 926, רמקול מדהים שלא ארחיב עליו כאן את הדיבור.
rnלאחר הרמקולים, הגיע תור האלקטרוניקה, הגברת הסטריאו מנורות הצנועה שלי עמדה בסכנת שדרוג.
rn(פרה – Trilogy 900 ומגבר Golden Tube 40 שרכשתי לפני כשנתיים אצל איל פור).
rnהחיפוש אחר הגברת סטריאו חדשה התחיל בהאזנה לסטאפ של Manley ורמקולים Living voice
rnבתערוכה בכפר המכבייה לפני מס' חודשים.
rnהסאונד הרשים אותי מאד ולכן כעבור זמן מה התקשרתי לערן, הודעתי לו על תקציב של
rnכ-15000 ש"ח וחיכיתי למוצא פיו.
לאחר מתיחת תקציב קלה, שני מונובלוקים Manley Mahi ואחד Pre מדגם Manley Shrimp הופיעו לתת Show במשכני הצנוע.
rnתוך מספר דקות התברר לי שמערכת סטריאו מדהימה מנגנת אצלי בסאלון !
rnהסאונד דינאמי מאד, למרות "רק" 18 וואט (ב-Triode), מפורט מאד ופאנצ'י עם במה רחבה ופתוחה, להפתעתי הסאונד לא נשמע לי כאופייני למנורות, אבל לך תדע, רק התחלתי ללמוד…
rnהאלקטרה 926 הגיב בדינמיות רבה, אבל על הצד הבהיר מדי: לאחר כשעת האזנה העניין מתחיל לעייף.
rnה DVD הוחלף בנגן CD איכותי, הסאונד השתפר משמעותית, אבל היות ואין ל-Shrimp שלט, וזו המערכת
rnהראשונה ששמעתי, החלטתי לא לקפוץ על הסירה ולהמשיך לבדוק.
rnהרגשתי שאני נפרד ממערכת שמאוד אהבתי, אם היה למנלי שלט, לא הייתם חוזים בפרקי המסע הארוך 🙂
![]() | ![]() |
rnהיות ואני אוהב מאוד את האפקט של סאונד מנורות (לא היה בכוונתי להקניט, להגדרתי זהו אפקט), המשכתי לעבר Rouge Audio.
rnטלפון דומה לעודד מ-dbaudio, פגישה על כוס קפה בחנות בהרצליה (והאזנה לטוטם אודיו המסקרנים), הניבה הדגמה של המגבר המשולב Tempest (בליווי נגן CD של Densen).
rnלגבי המקור: התחלתי את ההאזנות עם הנגן DVD שלי, כדי לקבל תמונה ראשונית, ואז החלפה לנגן האיכותי יותר (הצלחתי לשמוע את ההבדל החמקמק בין נגן זול ליקר).
הסאונד היה עגול ורך יותר, אך לא חשתי את העוצמה וה"מכה" שאני אוהב, מגבר מנורות עם הספק צנוע יתקשה להוציא מה-926 את המירב. עודד שידרג את ההדגמה בפרה 99 של Rouge, הטמפסט כוון למצב מגבר ללא פרה (Bypass) והסאונד השתפר: התעצם בנפח, במה ובשליטה.
rnהרמקול הזה מגיב יפה לוואטים נמוכים, אבל העסק עובד יפה יותר כשההגברה בשרנית יותר.
rnהבאס והמיד ריינג' הנמוך משתפרים פלאים. הצליל מקבל חמימות ולא רק הטוויטר עובד.
rnבשלב הבא, הלכתי לשמוע את הציוד של VTL. לפני כשנתיים, כשהתחלתי להתעניין במוזיקה משני רמקולים בלבד,
rnהצטרפתי לביקור של החברה מפורום תפוז, בחנות של מנדי סאבו בהרצליה.
rnשם הוא הציב הדגמה של מגבר ST85 VTL מול מגבר טרנזיסטורי, (ברנדסן נדמה לי) מחוברים לרמקולי Nola.
rnכאן לראשונה נחשפתי לסאונד איכותי מדהים, שלא הייתי מורגל אליו. הצלחתי לשמוע את ההבדל הדק אך הברור
rnבין סאונד מנורות לטרנזיסטורי. החיידק נשתל!… I was hooked
rnמנדי מארח למופת, האזנתי אצלו למגוון גדול של ציוד, חלקו טרנזיסטורי, חלקו האחר מנורות, עם רמקולים כמו שלי,ה- 926.
rnתוך כדי האזנה מוקפדת ובריכוז רב, התחלתי "לראות" את ההבדלים בין סוגי הגברות בצורה מאד מוחשית.
rnשמעתי ציוד מנורות מופלא של Lector, סטאפ שלם הכולל נגן CD מנורות, אבל כעבור זמן הבנתי שזה "מנורתי" מדי בשבילי.
rnלאחר שמיעה של ציוד טרנזיסטורי מבית ברנדסן (שנשמע לי שטוח ולא מעניין) וט'ול (נשמע נהדר יחסית למגבר טרנזיסטורי), התמקדתי ב VTL, שנתן, לטעמי, את הסאונד ה"נכון":
rnלא בהיר, לא יבש, לא מרוח, פשוט סאונד מנורות, אבל מדויק, ניטרלי, ביחד עם עוצמה והשליטה שצריך.
rnהמגבר המשולב נכנס לתקציב שלי, אבל הסאונד של סטאפ ה- Bi-amp (שני ST85) או של המגבר החזק יותר, הדהימו אותי.
rnהרמקול הגיב לתוספת הכוח והניב צלילים בשרניים, כל מחלקת יצור הבאס התעוררה לחיים!
rnמה קוראים בשפה מדיצינה – פול ריינג'!!!
rnמנדי תיאר את הסיטואציה הזאת "המגבר מחזיק את הרמקול באויר": הרמקול הכבד והגדול עמד על קצות אצבעותיו…
rnאוקי, בשלב הזה הבנתי שלא אסכים להתפשר על הסאונד, כנראה שאצטרך למתוח את התקציב. לא יהיה טעם לשדרג מכשיר חלש אחד לאחר וכנראה שהסאונד המתאים נמצא באיזור תקציבי של 25000-30000 ש"ח.
rnבשלב זה, אוסיף ואומר כי אני אוהב "לטבוע" במוסיקה, להיות מוקף, בתוך הצלילים ללא יכולת לחוש מהיכן הם מגיעים ואם השעה מאפשרת, לעשות זאת בווליום גבוה.
![]() | ![]() |
rnאין ספק, הגברת מנורות איכותית וחזקה מספיק עבור הרמקולים האלו, עולה הרבה.
rnטוב, המשכתי בטיול, וקפצתי לאורי יפה בירושלים לשמוע פרימה לונה.
rnמגבר מנורות אשר נחשב לנוח מבחינה תקציבית.
![]() | ![]() |
rnבמילה אחת: המגבר נחמד, אבל לא נתן לי את מה שחיפשתי, אבל מה, הבחנתי שבצד חונה מגבר משולב של קרל, משהו כסוף ודק.
rnביקשתי מאורי לחבר אותו לרמקולים (פוקל פרופייל), וראה איזה פלא, הסאונד התעורר לחיים!
rnדינמיות, פרוט, עוצמה, כל הדברים שלא היו ללונה ושאני כ"כ אוהב.
rnהסאונד נטול קסם המנורות, אבל בהחלט יש מצב לטרנזיסטורים!
rnאפקט מנורות זה חביב, אבל ישנם דברים נוספים שחשובים לי, זו המסקנה בשלב זה של הטיול.
rnהגברה נוספת שהרשימה אותי בתערוכה, היתה בסטאפ של יאיר תמם: ציוד של Bel Canto שדחף זוג רמקולים של יאיר.
תאום וקפיצה לחנות היפה שלו ברשפון, הניב ביקור מאלף, יאיר הינו אדם שאוהב מאוד את התחום, מתלהב ושמח להסביר.
rnניסינו למצוא את ה"בעיות" ואת פתרונן.
rnיש אצלי בסאלון גם מערכת סראונד, האפשרות לרתום את הגברת הסטריאו לעזרת הרסיבר, וויתור על הממתג, קורצת לי.
rnכלומר לשרשר את הרסיבר לכניסת ה- Home Theater bypass של הפרה הסטריאופוני.
rnבמקרה של הגברת מנורות, השימוש היום יומי, ההדלקות והכיבויים האין סופיים, עוררו דאגה והכריחו הפרדה (ממתג), אבל במקרה
rnשל הגברה טרנזיסטורית או ובכלל, דיגיטאלית, אין שום בעיה. זהו רווח פרקטי לא מבוטל "על הדרך".
rnאצל יאיר שמעתי שוב את שני המונובלוקים שמייצרים 500 וואט כל אחד, מחוברים לפרה ונגן בל-קנטואיים.
rnוואו! הניקיון של הצליל! צליל רך, עגול, נקי ועוצמתי! יחד עם זאת מפורט, פתוח, בעל במה גדולה, תחושת אין סופיות שבא
rnלך לקפוץ פנימה! (היסחפות קלה!…:-))
rnשום דבר לא "שילם מחיר" פה! כל ידידי האודיופיל נמצאו בחדר, חוץ מידידנו, אפקט המנורות.
rnאני צריך אותו? לא. הוא רק אפקט. (לא לכעוס, להמשיך לקרוא…)
rnטוב, קבענו לשמוע הדגמה בביתי, התקציב המקורי שיעדתי לעצמי הוכפל לכ- 30000 ש"ח, זרמתי עם העניין.
rnמה שחשוב זה הסאונד, הכסף זה שיקול משני כרגע.
rnטוב, אם אהבתי טרנזיסטורי ואולי אף יותר דיגיטאלי, למה שלא נבדוק את CIA ?
rnטלפון לעופר ממאסטרו אודיו, וסטאפ שכלל פרה מנורות, בהמלצתו, התיישב בסאלוני.
![]() | ![]() |
rnטוב, כאן המיקס קצת בילבל אותי, המוח שלי נתן כל מיני פלוטים לאינפוטים…
rnמה שכן, השילוב היה מוצלח מאד, מכל הבחינות, פירוט, כוח, צליל נעים, במה גדולה.
rnההגברה הדיגיטאלית נותנת תחושה של נקיון, חוסר Harshness שלעיתים נמצא במגברים טרנזיסטורים.
rnיחד עם זאת, למונובלוקים של CIA יש כוח רב ושליטה ברמקול, וכל זאת ללא עיוותים שמיעים.
כמובן שאפשר לשנות כאן את השילוב בצורה אחרת, למשל לצרף Pre של CIA, אבל החלטתי לזרום עם הסטאפ שעופר הציע לי.
rnל-Pre של KORA אמור להיות כרטיס DAC אשר מורכב בתוך ה-Pre ומאפשר וויתור על נגן CD יקר.
rnהרגשתי שאני נמצא במקומות הנכונים מבחינת הצליל. כל הדברים החשובים לי בסאונד נוכחים.
rnהבנתי מה אני אוהב, ואיזה ציוד נותן לי את זה.
rnחתונה? מה פתאום? למה כל כך מהר? רק התחלנו…
rnעודד מ-dbaudio, הציע לי להאזין לציוד של Densen.
rnלמה לא, העיצוב יפיפה בעיני, השלמת ידע מהרשת הניבה סקרנות לקראת המוצר הדני.
שוב, מערכת מעולה התיצבה מולי, סאונד מקסים, בדיוק שם באמצע, לא נוקשה מידי, לא רך מדי. בול.
rnאבל, מהפרספקטיבה הזו, מגובה של מערכות בתקציב של 25000-30000 ש"ח חיפשתי משהו מיוחד יותר.
rnמשהו שיעשה לי בלאגן בבטן. לא סטנדרט.
rnמותר לי, לא? בסכומים כאלו אני רוצה גם להתרגש!
rnאוקי, הגיעה העת לדייט עם Bel Canto ,מערכת מפוארת מבית היצרן האמריקאי המוערך התיישבה על זוג כונניות האיקאה שלי.
rnבעזרת ה-"Dac2" של בל קנטו, שורשרו המחשב ונגן ה- DVD ל-Pre, החגיגה החלה.
rnלאחר ששמעתי שאין כל הבדל בצליל בין ה DVD למחשב, השארתי רק את המחשב מחובר, מנגן חומר שנדגם מדיסקים בעזרת תוכנת EAC בפורמט Flac.
rnממיקומי הנוח על הספה התחלתי לעבור על הדיסקים, שומע קטעי הקלטות ישנות וגם קטעים מודרנים באיכות "רפרנס".
rnטוב, כאן כבר הרגשתי שאני קרוב מאד ללוע ההר. סאונד מדהים, אישרתי לעצמי את מה שכבר בעבר סימנתי בתערוכה כפר המכבייה.
rnהדבר הזה מנגן ומשחזר היטב!
rnנקי, צלול, חזק, רך, מפורט בלי להכאיב באוזניים, במה תלת מימדית וסאונד נעים, ברמה אחת או שתיים מעל כל מה ששמעתי עד עכשיו.
rnנו, האם האם הגיעה העת לחתום על הצ'ק?
rnהמשך יבוא…
חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל באמצעותם.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.