מארק קובן מתאר מצב אפוקליפטי להעברת וידאו ברשת

rnמארק קובן, בעלי קבוצת הכדורסל "מאווריקס", הוא אחד היזמים החשובים בתחום HDTV בארה"ב. דבריו לגבי העברת תכני אודיו/וידאו ברשת מדאיגים ...

7:00
  /  
06.02.2006
  
מאמר זה נכתב על ידי עפר לאור

ההיסטוריה של מארק "רווחת מזל" (כדבריו), כאשר הוא הצליח למכור ולסחור במניות של חברות אותן התחיל, כולל חברת BROADCAST.COM, לקנות או לייסד אותן בזמן ולמכור בדיוק בזמן, מה שהפך אותו בשנים האחרונות לאיש אמיד למדי.rn

rnהאיש ידוע בעיקר בתור בעליו הצבעוניים של קבוצת ה-NBA ה-MAVRICKS, אך פועלו של האיש בתחום הקולנוע והקולנוע הביתי הוא בלתי נלאה.rn

rnלפני מספר שנים יסד מארק את HD.NET, הערוץ המהפכני שהביא את ניסויי ה-HDTV לדרגת אומנות (ע"ע BIKINI DESTINATIONS) ואשר הפך לתקן שאחריו הלכו כל שאר המשדרים בארה"ב. יותר לאחרונה, הוא יסד את HDNET MOVIES אשר משדר סרטים ב-HDTV בקצבי נתונים איכותיים במיוחד. במקביל, מחזיק מארק ברשת בתי קולנוע המיועדים בעיקר למבוגרים ולסרטי איכות.rn

rnמארק מעורב גם במהפכה בארה"ב כיום לאפשר לסרטים להיות מופצים ב-HDTV (דרך מנוי), דרך מדיה (DVD או BD/HD-DVD) באותו תאריך שבו הסרט מופץ בקולנוע. הטענה שלו היא שחודשי המעבר בין הוצאת התכנים בפורמטים השונים אינו משמעותי ושדווקא העובדה שניתן יהיה לרכוש את הסרט שכרגע צפית בו הישר בבית הקולנוע יתרום מאוד לתחום. טענתו היא שאנשים מגיעים (או לא מגיעים) לקולנוע קשור לרצונם לראות באיכות טובה (כלומר, הוא רומז לבתי הקולנוע לשפר את איכות ההקרנה – הוא משתמש במקרני 4K דיגיטליים כיום) וכן לעשות "ערב כיפי מחוץ לבית".rnrn


rnבבלוג שלו כותב מארק לאחרונה על דאגתו לתשתית האינטרנט עם הגברת צריכת התוכן אודיו/וידאו. טענתו היא שתשתית ה-BACKBONE אינה ערוכה להעברת סרטי HDTV (או אפילו וידאו ברמה נמוכה) למיליוני צרכנים בו זמנית.rn

rnהחשש שלו הוא שבגלל ש-"ג'וני הקטן" מוריד כרגע סרט חשוב שהוא מתכנן לצרוב לכל חבריו בכיתה ג', הסבתא שלו שכרגע עוברת התקפת לב בחדר הצמוד (ואשר מפוקחת על ידי שירות בדיקת בריאות מבוסס אינטרנט) עלולה לפספס את ההזדמנות שלה לטיפול. אפילו דבר שגרתי כמו ביקורת רופא וירטואלית (הרופא שואל אותה שאלות מקדימות בכדי לחסוך לשניהם את הטרחה להגיע למשרד כלשהו) עלולה להיות מופרעת על ידי "ג'וני הקטן".rn

rnהוא מדגיש מאוד את ה-QOS = quality of service, אשר חסר מאוד מאפליקציות אינטרנט ומהספקים. כלומר, מי שמשלם יותר, יקבל שירות טוב יותר פר-אפליקציה. מי שחשוב לו הוידאו עד כדי כך, שישלם יותר ממי שמוריד ברקע ולא קריטי לו אם הוידאו יגיע היום או מחר אחה"צ…rn

rnבנוסף, אנחנו מרגישים שהרשת עובדת מהר ולכן מבססים יותר ויותר עסקים בעלי רוחב סרט גבוה עליה (GOOGLE VIDEO, ITUNES VIDEO וכו') בלי להבין שבכך אנחנו תורמים להפיכת עמוד השדרה של הרשת לכבישי איילון או מחלף גהה לאחר הגשם הראשון…rn

rnהבעיה חריפה מכיוון ששירותי VOD, העברת תכנים (בעיקר HDTV) מתכננים לבסס את עסקיהן על הרשת בלי שבעלי התשתית (בעיקר שלוחות של חברות ה-BABY BELLS בארה"ב) מתכוננות לקפיצה הדרושה ברוחב הסרט.rn


לקטע הרלוונטי בבלוג של מארק קובן


7:00
  /  
6.2.2006
  
מאמר זה נכתב על ידי עפר לאור

1