DENON AVR-3806 רסיבר קולנוע ביתי או הרבה מעבר לכך…

rnהDENON 3806 הינו הדור השישי בסדרת שדרוגי סדרת ה- 3800 ויצר בעיה רצינית ביותר לאנשי DENON, המכשיר המוחלף ה- 3805 ...

7:00
  /  
05.02.2006
  
נכתב על ידי rnil62rnrn rnנערך על ידי rnrnדרור אנגלrnrnתודה מיוחדת לשרגי מ-rnrnלגאסי אודיוrnrnעל כי השאיל לי את המכשיר לשלושת ימי הסקר.rn


הקדמהrn

השאלות הנפוצות ביותר בפורום נוגעות ללב ליבה של מערכת הקולנוע הביתי – הרסיבר.rn
שאלות כמו: האם עדיף פרוססור ומגבר או אלו סוגי רסיברים מתאימים ליעוד מסויים? rn
(קולנוע? מוזיקה?) מופיעות חדשות לבקרים.rn

יש הרבה דיעות קדומות בתחום ואנשים נעולים בתוך פארדיגמות כגון: ציוד "HIGH END חייב לכלול פרוססור ומגבר", "רסיבר לעולם לא ישתווה בעיבוד הסאונד לרמה של פרוססור טוב", "הגברה של רסיבר לעולם לא תוכל להפיק את המקסימום מרמקולים גדולים", רסיבר תמיד יהיה טוב רק באחד התחומים: מוזיקה או קולנוע ביתי" ועוד…

בתחום הזה של הדעות הקדומות דוקא DENON היא החברה המרוויחה מכולם עקב הדיעה המקובלת על רבים כי DENON נותן את השילוב הטוב ביותר בין קולנוע ביתי לסטריאו – האם הוא מקיים את ההבטחה? תשובה בהמשך…rn
אני, כבוגר שלוש מערכות משולבות ברסיברים: DENON & PIONEER, HARMAN rnובוגר שתי מערכות פרוססור ופאוור: ROTEL וכיום NAD סילברליין חוטא לפעמים בדעות הקדומות הרשומות לעיל. rn
איני מתכוון לשנות את המערכת הקיימת שלי כך שהרגשתי משוחרר מכל אינטרס לבדוק את הרסיבר וכמו-כן הבטחתי לעצמי להשתחרר מכל דעה קדומה בזמן בחינת ה DENON 3806 ולהביא לכם את הרשמים האמיתיים כפי שקלטו אותם הרכיבים החשובים ביותר של כל אודיופיל – ה"אוזניים" ולצורך העניין גם שדרגתי אותן (ניקוי אוזניים עם מקלות היי-האנד משובחים).rn


ה- Set-uprn

לצורך הבדיקה חובר המכשיר לציוד האישי שלי שכולל:rn

רמקולים קדמיים– SONUS FABER GRAND PIANO
סנטר – SONUS FABER SOLO
rnסראונדים – SONUS FABER CONCERTO
סאב-וופר – VELODYNE
DVD – PIONEER 575 מחובר בדיגיטלי, SACD באנלוגי
CD – NAD 541 מחובר באנלוגי
כבלים – רמקולים Nordost, אינטרקונקטים אנלוגיים Audioquest, אינטרקונקטים דיגיטליים Taralab.


המכשירrn

הDENON 3806 הינו הדור השישי בסדרת שדרוגי סדרת ה- 3800 ויצר בעיה רצינית ביותר לאנשי DENON, המכשיר המוחלף ה- 3805 הינו הרסיבר הנמכר ביותר בעולם מכל סדרות הרסיברים של DENON, הוא מככב במקומות הראשונים בסקרי שביעות הרצון בעולם, ויש הסכמה רחבה כי הוא אחד משני הרסיברים הטובים בקטגוריה (ככה אף מתחרה לא נעלב כי הוא חושב שהוא הראשון…) להביא מכשיר כזה לרמה גבוהה יותר זה פרויקט לא פשוט.rn
לצורך כך, הכניסו בו אנשי DENON את השיפורים הבאים:rn
• מיתוג HDMI בין שני כניסות ליציאת MONITOR למסך.
• תוספת חיבור לרדיו לוויני.
• העלאת ההספק הכולל מ- 390W ל- 540W.
• שיפור השלט.
• הדובדבן שבקצפת ה- Room Correction מבית Audyssey שנלקח הישר מדגמי הפרימיום של DENON .

האם שינויים אלו מצדיקים הפרש של מעל 2,000 ₪ ביחס לDENON 3805? תשובות בהמשך…

כל זה נוסף לחבילה המנצחת שהיתה ב- 3805 שכללה:

• הגברה של 120W לכל שבעת הערוצים (בהתנגדות 8 אוהם).
• מחבר Denon Link לחיבור נוח ואיכותי לנגןDVD AUDIO+SACD כדוגמת DENON 3910.
• עיבוד של כל הפורמטים האפשריים לסראונד עבור שבעה ערוצים.
• מיתוגי וידאו אנלוגיים, קומפוננט, S. Video וקומפוזיט מוצלבים ברמה גבוהה.
• מעגל תיקון שגיאות מבוסס זמן מובנה.
• D/A 24 BIT, 192 KHZ לכל ערוץ.
• מעצם היותר רסיבר הכי שהוא מכיל רדיו איכותי עם 56 תחנות קבועות בזכרון.
• אפשרות חיבור ל- Multi Room עבור עוד שני אזורים.
• אפשרות לקבוע תדרי חיתוך עבור הסאב-וופר באופן מדוייק.
• חיבור ישיר למקור אנלוגי שני ערוצים Pure direct.

המכשיר אינו עמד בתקני THX, מה שאינו מעיד על איכותו אלא על כך שלא ישלם תגמולים לאולפני לוקאס פילם, אולי עדיף כך בהנחה שכסף זה הושקע בטכנולוגיה של המכשיר.


הנדסת אנושrn

המכשיר מגיע עם חוברת הפעלה מסודרת וברורה, יש לו תפריטי O.S.Dידידותיים וניתן בהחלט בפרק זמן קצר לחבר אותו ולכיילו כיול בסיסי.
לוח המחברים האחורי של המכשיר אומנם כולל כמעט את כל אפשרויות החיבור ובסדר הגיוני אך איכות המחברים מאכזבת באיכותה, אין חיבורים רופפים או שבירים אך מחברי הרמקולים עשויים מפלסטיק זול, אין כניסות או יציאות XLR ובכלל התחושה מאחורי המכשיר היא של רסיבר רגיל לגמרי, בעצם אל תשכחו זה אינו מכשיר היי-האנד.rn
לעומת זאת, השלט מדיף ניחוחות HIGH END ומשדר איכות גבוהה. זהו שלט שחציו מסך נגיעה LCD, הוא שלט אוניברסלי שניתן באמצעותו לשלוט על כל הפונקציות של הרסיבר, בהחלט צריך להתרגל אליו ובכלל לא בטוח שכולם יאהבו אותו.rn
חזית המכשיר דומה למכשיר אותו הוא החליף ה- 3805 – תצוגת המכשיר ברורה וקלה להבנה עם תצוגה פלורוסנטית. למכשיר דלת קדמית הנפתחת בהדרגה בכדי לחשוף בפנינו כפתורי כיול נוספים וחיבור מיקרופון הקסמים לכיול האוטומטי, בהחלט בנוי בצורה איכות, ברורה, הגיונית ומכובדת על גבול השמרנות.rn


כיול ה- ROOM-EQrn

מאחר ובדקתי בעבר מערכות R.C ברסיברים זולים שהתהדרו במיקרופון וחוט… השמיעו כל מיני צלילי כיול שנעו בין יריות לשריקות והודעה שהמערכת מכויילת בגמר התהליך. לצערי, הודעה זו נתנה את הסימן לתחילת כיול ידני… אמיתי… ארוך ומייגע.rn
כל אודיופיל יודע כי אקוסטיקה הינה גרום חשוב ביותר באיזון מערכת והשגת תוצאות מקסימליות מה- Set Up.
לא פעם אנשים שומעים מערכות בחנויות בחדרים אקוסטיים שנשמעות להם פנטסטי ואיכותי ואז כשהם מפעילים את המערכת בבית האכזבה גדולה והם אינם מצליחים להבין איפה הטעות?! rn
לא פעם מערכות בינוניות נשמעות מעולה כשהן מאוזנות ובחדר אקוסטי וכבר שמעתי מערכות ב- 150 אלף ₪ שנשמעו ברמה בינונית למדי בחדר עם אקוסטיקה בעייתית.rn
לכן, השקיעו DENON והתקינו את ה- ROOM EQ. ברסיבר שלהם ואתעכב בהסבר:
מערכת זו אינה R.C רגיל, אלא פרוססור בפני עצמו מבית AUDYSSEY אשר מקבל סיגנלים מהרמקולים, מעבד את הנתונים במשך מס' דקות ומכייל את המערכת לגבי מרחקים, עוצמה, תדרים וגורמים נוספים, אישור הנתונים ו… המערכת מכויילת.
המערכת פלטה את המרחקים בין נקודת ההאזנה לבין הרמקולים השונים, ברמת דיוק של סנטימטרים (בדקתי והדיוק מדהים), האקוסטיקה אצלי לא מהמשובחות, המרחק בין המקולים אינו אידאלי, מאחורי נקודת ההאזנה יש חלון קיר, ובצד יש משטחים פתוחים. עקב כך עמלתי קשות עם הפרוססור המשובח שלי בכדי להשיג תוצאות אופטימליות, סיקרן אותי האם
rnה-DENON מסוגל לקצר את התהליך למספר דקות ועוד באופן אוטומטי.
המערכת יכולה לקבל כיול מס' מקומות שונים ומבטיחה Sweet Spot נרחב.

המחשב תמיד מבצע משימות טוב ומדויק מהאדם, האם גם הפעם?


בדיקת שמיעהrn

זהו, הגענו לדבר האמיתי, כיצד כל הטכנולוגיה הזו מתבטאת בפועל, ולצורך כך נבחן הרסיבר באפליקציות שונות ובקטעי מבחן שונים ומגוונים:rn


DVD סרטיםrn

נלקח דיסק ההדגמה של DTS ונבחנו קטעים שונים:rn
בסרט Master and Commander: קטע הקרב בין הספינות – הסאונד פשוט יוצא מגדר הרגיל, רמת הפירוט של הרמקולים השתבחה ורזולוציות הסאונד היתה כה גבוהה עד כי נדמה כי ראסל קראו מציץ מזווית עינו במבט חשוד כי הדגל המתנפנף מעליו באוניה נשמע טוב וחד מתמיד. ריצת האנשים על הסיפון העליון נשמעת כה אמיתית וריאליסטית עד כדי כך שאם לא הייתי גר בקומה האחרונה היתה תחושה של אנשים שרצים בקומה למעלה. קטע הבחינה הראשון השאיר רשמים מדהימים של שיפור אדיר שמתבטא בכך שהסאונד לא יוצא מהרמקולים, הוא קיים בחדר. rn
בסרט מחול הפגיונות: ריקודה של הרקדנית העיוורת המנופפת בצעיפה לעבר בתופים ועוקבת אחרי מעופי גרגיר השעועית הפוגע בהם – זהו אחד מקטעי הסראונד המובחרים והמועדפים על רבים. אתה עוצם את העיניים בקטע זה ומרגיש כמו הרקדנית במרכז המעגל, יכול לסמן וירטואלית פגיעה של כל תוף עגול וזאת מבלי לוותר על תופי הקצב בקטע הסיום. קטע חיתוך ענפי הבמבוק במהלך המרדף אחרי הזוג נשמע חד ומדויק.rn
מחפשים את נמו: הקטע של מעוף השחפים אחרי השקנאי כשדורי ונמו בפיו תוך קריאות
mine…mine… המוכר לכולם, נותן לך את ההרגשה כי השחפים עפים ממש מעליך ונותן בכך את החשש כי בעקבות המהירות וההתרגשות לא ישאירו עליך איזה "מזכרת" ולהשלמת החגיגה rnהתלת-מימדית.
לסיכום פרק סרטי ה- DVD ניתן לאמר כי הסאונד ריאליסטי, הפירוט טוב מאוד, גזרת ההאזנה המושלמת בחדר התרחבה בהרבה, אין מריחת באסים אבל ללא ויתור על בס טבעי, הרסיבר מגיב מהר, חד ומדוייק.


DVD הופעותrn

נבדקו מס' הופעות שונות בעלי אופן וגוון שונה:

Corrs Unplugged: אחת ההופעות הטובות ביותר בסראונד, אומנם בפורמט דולבי דיגיטל אך סאונד והרמוניית צלילים משובחת. אתה עוצם את עיניך, הזמרת נשמעת ממש מטר לפניך במרכז החדר כאשר הצלילים עוטפים אותה. כל זה תודות לאיזון ולתיקון הסאונד על-ידי מערכת rnה- R.C שהוא-הוא מביא את השינוי הגדול.
Eagles: הקטע הקלאסי שנבחן תמיד Hotel California. הגיטרות נשמעות טבעי והצליל חם, התופים בתזמון נכון ועוצמה נכונה וניתן לשמוע את מתיחת המיתרים של הגיטרות.
Blue Man Group: הצלפת השוט נבדקה ברמקולי הסראונד ונשמעו באופן מושלם שמצטרף לסאונד הכללי המשובח וההרמוני.
Diana Krall: הופעה בפריז. אין כמו קטעי ג'אז שמנוגנים בסונאס פאבר בהרמוניה נכונה. זה המגרש הטבעי של הרמקולים אשר אינם משמיעים את המוזיקה אלא "מנגנים" אותה וזה ההבדל הגדול. ניתן היה להבחין כי הרמקולים קורצים זה לזה ולוחשים וירטואלית "כך אנחנו במיטבנו". החלטתי לצ'פר אותם, רמקולים איטלקיים בעבודת יד – חוזרים לאמא איטליה.rn
Eros Ramazzotti: הופעה חיה ברומא, ECHO טבעי של הסאונד והופעה שמשגעת את הקהל. אני מרגיש ממש בתוכם והרמקולים גומלים לי בצליל משובח. הרסיבר משתלב בחגיגה, מעלים VOLUME ואין תלונות מהרמקולים וגם לא מהשכן ליד שבמקרה לקח קורס איטלקית החודש.rn


CDrn

לצורך בחינת CD רתמתי את ה- NAD-541 הידוע כקומפקט עם רזולוציית צליל גבוהה ואופי צליל חם המתאים למערכת שלי, הפעלתי את הרסיבר ב- Direct mode שני ערוצים.rn
Dido בהופעה חיה: גם משני ערוצים התקבלה "במה רחבה" וצליל תלת-מימדי הנותן תחושת צליל ריאליסטית. רגע… רגע… האם זהו אינטגרייטד? לאיכויות כאלו הורגלתי ממגברי אינטרגרייד יעודיים טרנזיסטוריים, מחליף דיסק…rn
Diana Krall: תענוג, נשמע טוב לא פחות מהופעת ה- DTS בפריז. יש בסטריאו את הקסם המיוחד שלו וקשה מאוד מאוד להגיע לאיכויות גבוהות מרסיבר או פרוססור קולנוע ביתי, איכויות שמושגות ע"י פרה ופאור או אינטגרייטד סטריאו יעודי אבל זה מאוד מאוד קרוב.rnטוב, השעה 01:00 בלילה… לא מפסיק… ממשיך עד הסוף.rn
Enigma: הבסים הנשמעים בקטעים שונים כה טבעיים, כה מרוסנים שזה מדהים, אין רשרושים מהחלונות, אין החזרים מיותרים ממקומות שונים, אבל אין ויתור על שום צליל ושום פרט.rn
קטעי Jazz: נבחרו מדיסק הדגמה, מאחר והיה זה לילה גשום וסוער היה צריך לחמם את הסלון ולכן נבחרו קטעים אלו. מהחום של הצליל שהפיקו הרמקולים ניתן לחמם את כל הבית, ממש במיטבם.rnrnrn


סיכום:rn

הרסיבר הזה נותן סאונד של אינטגרייטד סטריאו יעודי מהליגה הגבוהה. נקודה.rnrnrn


SACDrn

סטריאו רב ערוצי – נבחרה להקת ה- Carpenters. אני לא ידוע איך לתאר לכם את החוויה, אל תחשבו שאני "משוגע" אבל בואו נגדיר ככה – תחשבו שאתם עושים סיאנס וקרן carpenter עולה מטר מולכם למרכז החדר ושרה לכם באופן פרטי כאשר הסאונד עוטף את החדר סביב… סביב.
הצלחתם לדמיין? אז זה-זה.. ולא אוסיף. זה נכון לפרוססור שלי ונותן תחושה דומה ברסיבר זה.

נבדקו גם יתר הפורמטים הקשורים בסראונד וניתן להשמיעם מחמישה רמקולים. אינני חסיד של פורמטים אלו אלא של הצליל הטבעי ולמרות הכל הם נשמעו בסדר גמור. ראוי לציון מיוחד הסטריאו מחמישה ערוצים אשר עדיין לא מגיע לרמת פורמט ה- Ears"" הייחודי ל- NAD.


סיכום כלליrn

כמו שאומר הפתיח – האם הDENON AVR-3806 הוא רסיבר קולנוע ביתי או הרבה מעבר לזה…
והפתיח נכתב לפני הביקורת והתשובה שאחרי הסקירה היא ה- 3806 הוא הרבה מעבר לרסיבר וזה מה שנותן לו את הערך המוסף.

1. הDENON 3806 הוא רסיבר בתחום ה- Mid-High וביחס למחירו – 1,200$ מעבר לים rn ו- 11,000 ~ ₪ בארץ הוא מהווה עסקה טובה מאוד.rn
2. מה שעושה את ההבדל בינו לבין מתחרים רבים גם ברמות גבוהות הוא ההתמודדות שלו עם אקוסטיקה לא טובה (שיש לרובנו כנראה, למעט אלו עם חדר קולנוע ייעודי) על ידי הקסם שנקרא: AUDYSSEY MULTEQT ROOM EQ AUTOSETUP.rn אשר מביא לאופטימיזציה את כל הפרמטרים של המכשיר באקוסטיקה הקיימת ומפיץ ניחוחות HIGH END בחדר. תוצאותיו של הרכיב החשוב הזה משפרות בעשרות אחוזים את איכות השמיעה ולמעשה הופכות את רוב חלל החדר ל- Sweet spot.rn
3. איכות הסאונד של המכשיר בכל אפליקציה הינה גבוהה ביותר בכל פרמטר, רזולוציות צליל, סאונד סטייג', ריאליסטיות בקולנוע, תלת מימד במקומות המתאימים, צליל חם במידה המקסימלית שהגברה טרנזיסטורית יכולה להפיק.rn
4. למרות שהספק המכשיר הכולל הוא 540W מה שמקנה ב- 7 ערוצים בעומס מקסימלי 75W "אמיתיים" לערוץ. הוא יודע להפיק את המקסימום גם מרמקולים של 250W בהתנגדות 6 אוהם ונצילות בינונית. אין חשש בקטע הזה.rn
5. המכשיר הוא ידידותי, התפריטים שלו בנויים באופן הגיוני והוא קל לכיול.rn
6. איכות הגימור בהחלט זרה לתחום הHIGH END.rn
7. העיצוב שמרני למדי.rn
8. השלט בהחלט יחודי ואף אחד לא יישאר אדיש אליו. בכל אופן, אם אתם מכירים מישהו מה"זקנים" האלו שלוחצים על כפתור הכספומט עד שיש חור בקיר אל תתנו לו להתקרב לשלט ואל תגידו שלא אמרתי לכם… מבלי לפגוע באיש.rn
9. DENON ירו לעצמם ברגל כי הוציאו מכשיר ברמה גבוהה עם פיצ'רים ורכיבים השאולים מדגמי העל שלהם, מה שישבש להם את המיצוב בין דגמי החברה.rn
10. שווה לחכות גם ל- 4306 אשר בנוסף לכל זה יוסיף גם V גדול למונח רסיבר AV ע"י עיבוד הוידאו אשר ידע לקבל אות אנלוגי לעשות לו אפסקיילינג על-ידי צ'יפ של פארוג'ה ולהוציא אותו ב- HDMI למסך שטוח…rn
11. עכשיו יש לי בעיה גדולה כי הבטחתי שלא להחליף את הציוד שלי אבל אינו יכול להשאר אדיש לאחר המפגן המרשים של המכשיר הנ"ל. מוכרת לכם התחושה, לא?.rn


7:00
  /  
5.2.2006
  
נכתב על ידי rnil62rnrn rnנערך על ידי rnrnדרור אנגלrnrnתודה מיוחדת לשרגי מ-rnrnלגאסי אודיוrnrnעל כי השאיל לי את המכשיר לשלושת ימי הסקר.rn

1