CES 2006 – כל המידע, כל התמונות – חלק 8

rnסקירת התערוכה הגדולה ביותר לתעשיית האלקטרוניקה לצרכנים בלאס וגאס 2006.

7:00
  /  
16.01.2006
  
מאמר זה נכתב על ידי עפר לאור




rn
rn


הדוכן של יאמהה, ה-DPX1300 כבר לא רלוונטי עוד לפני שהוא יצא – מקרן DLP 720P שעולה יותר ממקרני FULL HD של DLP או LCOS…rn


rn
rn


ה-YSP800, מקרן האודיו החדש והזול יותר מאחיו הגדול. ההדגמה היתה בסביבה רעשנית ופתוחה – פשוט בושה וחרפה שהם לא סגרו את האיזור כדי שאפשר יהיה לשמוע כמו בנאדם. ובכל זאת, שמעו את האפקטים. האם זה יותר טוב מאשר רמקולים סטליטים זולים? לדעתי לא. המקרן נשמע דומה למקרני אודיו אחרים ששמענו, אין ספק שבמת הסאונד רחבה מאוד עם מערכת סאונד מסוג זה. עד כמה שאני מבין לא ניתן לכייל את המכשיר אוטומטית עם מיקרופון, כך שיש עוד שיפורים ליאמהה לעשות.rn


rn
rn


הדוכן של סמסונג – גם הם עושים קירות של LCD.rn


rn
rn


דוגמניות רבות מסתובבות בתערוכה. במקרה הזה, שתי בחורות משועממות להפליא, על גבי מכונית מירוץ. לא פחות אניגמטי מאשר ברווז לבוש בחליפה.rn


rn
rn


נגן MP3 עם מסך LCD TFT קטן. איכות תמונה מצויינת וסאונד מוצלח מאוד!rn


rn
rn


PMP עם רזולוציה גבוהה, נגן הוידאו הנייד המוצלח ביותר בתערוכה.rn


rn
rn



rn
rn


מסך LCD של שארפ מבוסס תאורה אחורית LED, בגודל 82". יש בעיות UNIFORMITY, אבל זה מאוד מאוד מרשים.rn


rn
rn


מסך דו זויתי (ניתן לראות מהמראה שבצד אחד רואים משהו אחד ומשהו אחר לחלוטין בשני. מדובר על שיפור טכנולוגי מעל הפתרונות DUAL ANGLE SCREEN האחרים שראיתי עד כה.rn


rn
rn



rn
rn



rn
rn


לאחר תור לתוך ביתן שחור לחלוטין, ניתן היה לראות את המסך 1,000,000:1 הראשון בעולם. המסך הוא LCD, והשחורים שלו מדהימים ורמת הפירוט שלו מטורף. לא סופק מידע כלשהו על האופי הטכנולוגי של המסך (הבחורות בשטח לא ידעו דבר על המסך). התמונות היו סטטיות או כמעט סטטיות, כך שיש להניח שזמן התגובה של התאורה האחורית והמסך עצמו ככל הנראה מאוד בעייתיים (השערה שלי).rn


rn
rn



rn
rn



rn
rn


מסכי LCD 16:9 מסדרת AQUOS המצויינת, מצד שני הציגו גירסאות 4:3 של מסכים אלה.rn


rn
rn


מסך LCD ברזולוצית HD מלאה בגודל 45", בעל יחס ניגודיות מרשים (לא היה פירוט, אבל השחורים היו עמוקים).rn


rn
rn


מקרני ה-DLP של שארפ – ה-Z12000 וה- Z2000.rn


rn
rn


הדוכן המעניין ביותר שביקרתי בו באותו יום היה של CANON, אשר פיתחה בעזרתה של טושיבה, את טכנולוגית SED אשר צפוייה להתחרות ב-פלאזמה וב-LCD על שוק המסכים הדקים, החל מהשנה. המסכים שהוצגו היו בגודל 37" עם רזולוצית 720P. עם זאת, המסכים הרשמיים שהטכנולוגיה תצא איתם, יהיו בגודל 55" ברזולוצית FULL HD.rn


החברה לא נתנה פרטים, אך בביקור חוזר ביום אחר, קיבלתי מידע פנימי שטוען שכרגע יחס הניגודיות עומד על בערך 20,000:1 ויגיע ל-100,000:1 לקראת יציאת הטכנולוגיה. אני לא יודע אם אפשר לשפר את זה, זה היה מושלם כבר היום. אם אפשר היה לקנות במעמד התערוכה, אני חושב שמרבית האנשים (כולל אני) היו רוכשים את זה על המקום. מדהים! אין ספק שזה ישנה לחלוטין את כל השוק.rnrn


rn
rn


בכל פרמטר אפשרי, מדובר על מסך טוב מכל טכנולוגיה אחרת שראיתי (מקרנים, פלאזמה, LCD וכו') בכל פרמטר אפשרי – חדות, איכות תמונה, שחורים, עומק, פירוט, דיוק צבעים, דיוק גאמה, וכו'.rn


rn
rn


קאנון הציבו סצינה שלימה עם צוות צילום, בכדי להדגים את מצלמת ה-HD שלהם.rn


rn
rn


לטושיבה היתה הדגמה שונה עם מסכי SED זהים. כזכור, קאנון היו אלה שרכשו את הטכנולוגיה, עליה עבדו עד כה יותר מעשור. לכשהגיעו למצב שהם מסוגלים לייצר את זה באיכות טובה, הם היו זקוקים לחברה בעלת רקע בתחום הקולנוע הביתי. טושיבה היתה אידאלית והיא אכן לא מייצרת פלאזמות, כנראה מכיוון שבשלב מסויים הם יתחילו לעבור לSED באופן אקסקלוסיבי. כולי קנאה…rn


rn
rn


מסכי ה-LCD והפלאזמה היו דומים/זהים למוצרים שונים אחרים, כך שלא ראיתי לנכון להעמיק בבדיקתם.rn


rn
rn


תמונה נוספת של הנגן PMP של טושיבה.rn


rn
rn


7:00
  /  
16.1.2006
  
מאמר זה נכתב על ידי עפר לאור

1