ט.ר. מציגים… (חלק שני)

המשך הביקור ביום העיון של ט.ר. בהילטון ת"א.rn

7:00
  /  
30.07.2005
  

לאחר ההתכנסות (9:30 זה 9:30, חברה!) שלקחה יותר זמן מהצפוי (בעלי החנויות התקשו כנראה לקום בבוקר מוקדם), התכנסנו ליום העיון ושמענו רבות על ההיסטוריה והטכנולוגיה של החברות השונות. מעניין במיוחד היה ההשוואה בין TANNOY (חברה בריטית ותיקה) לבין KLIPSCH (חברה אמריקאית ותיקה). ההבדלים בין ה-HORN TWEETER של קליפש לבין ה DUAL CONCENTRIC של טאנוי היה מעניין למדי. rn

rnזה תמיד מוזר לראות עד כמה שונה הטכנולוגיה של הרמקולים בין החברות השונות. ה-HORN TWEETER, שנמצא בבסיס הטכנולוגיה של קליפש, מבוסס על רעיון ותיק של העברת הצליל דרך פתחים מיוחדים – דבר אשר מאפשר נצילות גבוהה על ידי שימוש בהספקים נמוכים בכדי לייצר צלילים חזקים באופן יחסי לרמקולים במבנה מסורתי. נקודה מעניינת אחת היא שרמקולים מסוג זה אינם משתלבים היטב עם רמקולים במבנה מסורתי, דבר אשר בד"כ גורם למעבר של מערכת שלימה ל-HORN TWEETER.rn

rnחברת טאנוי, לעומת זאת, התמקדה בתחומים אחרים לחלוטין. החברה מייצרת רמקולים מסוג DUAL CONCENTRIC שעליו החברה מחזיקה את הפטנט. הרעיון שונה – הוא מאפשר לאלמנט אחד לייצר גם צלילים גבוהים וגם נמוכים על ידי שילוב קונצנטרי (בעל מיקוד אחד) של רכיבים. הדבר גורם לצלילים לנבוע ממקור אחד, דבר אשר מאפשר מיקוד טוב יותר של הצליל – כך שבעצם הוא נשמע זהה בנקודות שונות בחדר. שיטות אחרות, לטענת החברה, גורמות לכל טווח תדרים להתנהג באופן טיפה שונה כך שבאיזורים מסויימים יהיו תוצאות שונות עבר טווחי התדרים. כמו כן, החברה מכוונת את האלמנטים כך שיתנו תוצאות טובות עד 53KHZ. הרעיון הוא לוודא שהרמוניות של הצלילים (שכן כלי הנגינה אינם מוגבלים כמו טווח התדרים באוזן האנושית) לא יקטעו. הדבר דומה, במידת מה, בצורך של העברת רוחבי פס גבוהים בתחום הוידאו (הרבה מעל מה שדרוש להעברת הוידאו עצמו) בכדי לוודא שלא תהיה ירידה באיכות גם בתדרים הנורמאליים. האם זה באמת עושה משהו? קשה מאוד לדעת, הרבה מהתופעות הללו הן פסיכולוגיות, אבל זה בהחלט מסוג הדברים שאם הם אינם מועילים הם בטח שאינם פוגעים בנו…rn

rnמה שמזכיר לי כי גם לטאנוי יש קו מוצרים גדול למדי. הרי הרמקולים הצבועים של טאנוי (7 שכבות צבע, כמו של רכב!).

rnלבסוף קיבלתי הפתעה לא צפוייה, מספר חברים עלו למעלה ל-PRESEDENTIAL SUITE, שם ט.ר. ציידה את החדר במיטב העיצוב.

rnהמקור בסלון, (HOT MAGIC (PVR ונגן DVR של פיוניר שמוצגים על גבי מסך 42" של פיוניר.

rnכמובן שהכל (שלוש רמות של החשכה – וילונות חשמליים, BLACKOUT CURTAINS ווילונות שמש) היו ניתנים לשליטה דרך מערכת של AMX.

rnהנוף של תל אביב כפי שנראית מהסוויטה.

rnמערכת השליטה על הסלון, ניתן לשלוט על ידי כפתורים טקטיליים או דרך מסך של AMX.


rn"המעלית" של הפלאזמה בחדר השינה (כניראה יקרה יותר מהפלאזמה עצמה). הרי המעלית נפתחת:



rnחדר השינה עצמו, מעוצב להפליא, כולל מגיני ראש ענקיים אשר נתנו לחברים רעיונות מעניינים כיצד ניתן לעשות שימושים מעניינים במיטה…


rnבמקלחת כמובן היה מסך LCD שקוע (אם כי פחות מוצלח מהמסך MIRROR TV של פיליפס:

rnהעיצוב גם באמבטיה היה מהמם:

rnמיודעכם מנסה לצלם את עצמו:

rnהנוף המשתקף מהסוויטה – זוית אחרת:

rnהג'קוזי עדיין לא מוכן.

rnrn
rnrn
rnמאמר זה נכתב על ידי עפר לאור


7:00
  /  
30.7.2005
  

1