מכשירי STREAMING – עכשיו בחינם?

פיתוח ישראלי-טיוואני מתכנן לספק לכם מכשירי STREAMING בחינם.

7:00
  /  
24.07.2005
  

הרעיון של המיזם הנקרא TV N GO נוצר בארץ והוא כולל אלמנטים ישראלים (שיווק, פיילוט ופיתוח התוכנה) וטיוואנים (מימון, חומרה).

rnמאחורי הרעיון עיקרון פשוט – הלקוחות צריכים לקבל משהו בתמורה לכך שהם סובלים מפרסומות. במקרה שלנו מדובר במכשיר STB ותכנים שונים, כאשר "התשלום" עליהם בעצם מבוסס על הסכמת הלקוח לראות פרסומות אינטראטקיביות בתכנים הללו.

rn"הממיר הנוסף" הזה מסוגל לתת ללקוח מספר תכונות:
rn1. המכשיר יושב בין הממיר שלכם לבין הטלויזיה ולכן יכול להוסיף תכנים פרסומיים למה שאתם כבר רואים. מדוע שנרצה תכנים כאלה? החברה טוענת שפרסומות דוחות קהלים כאשר הם לא ממוקדות. כלומר, כלקוח מעניין אותי מידע על תחומים מסויימים אבל למי שאין לו כלב בבית לא מעניינת פרסומת על אוכל לכלבים.
rn2. המכשיר מחובר לאינטרנט פס-רחב, ומסוגל להעביר לטלויזיה תכנים אינטרנטיים חופשיים כגון ערוצי טלויזיה שמשודרים ב-STREAMING, ואתרים שעברו התאמה למסך הטלויזיה.
rn3. המכשיר מסוגל לספק תכנים "ביתיים" מהמחשב שלכם, כגון העברת DIVX למסך בסלון, וכן הצגת מוזיקה ותמונות.
rn4. המערכת צפוייה להיות מסופקת עם תמיכה ב-SKYPE, כך שהטלפון הביתי יחובר דרכו. המכשיר מסוגל לזהות מספרי טלפון מסויימים ובעצם להעביר אותם דרך מערכת ה-SKYPE ללא צורך בהבנת המשתמש בטכנולוגיה הזו.
rn5. למכשיר כניסות USB שמאפשרות לו לשמש כ-WEBCAM, או מערכת ועידה מתוחכמת.

rnהמכשיר מבוסס על חומרה של WINDOWS CE – EMBEDDED, מדובר בעצם ב-PC חלש וזול עם יכולות מולטימדיה ופיענוח MPEG בחומרה. קיימת גם גירסא של המכשיר בעל דיסק קשיח אשר ישמש גם כ-DVR.

rnכאמור, המודל העיסקי הוא כזה שבו הלקוח הסופי אינו צריך לשלם דבר (אלא אם כן הוא רוכש שירותים או תכנים מהמערכת) אך הוא בעצם מתחייב לצפות בתכנים (מועשרים בפרסומות ממוקדות) שלו דרך המכשיר.

rnכניסה נוספת במכשיר היא כניסה לכרטיס חכם אשר מאפשרת למשתמש לרכוש שירותים או מוצרים ישירות דרך הממיר. נגיד ומוצגת פרסומת למוצר מסויים, ניתן לנווט אליו בעזרת השלט,להעביר את הכרטיס אשראי שלכם ולרכוש אותו ישירות מהממיר…

rnתכנים נוספים יהיו שירותי VOD, כלומר, ניתן יהיה לשכור סרט מהאוזן השלישית כאשר כל מה שידרש הוא חיבור אינטרנט וכרטיס אשראי זמין…

rnכאמור, המכשיר גם עושה STREAMING למוזיקה וסרטי DIVX (אם כי זה אינו מטרתו). הרי מספר תמונות שנלקחו מאבי הטיפוס של המערכת:

rnקהל המפרסמים הוא זה שבעצם יממן את המערכת. ככזה, מדובר בפרסומות מאוד ממוקדות באופן גיאוגרפי ועינייני. השקת המוצר יהיה לפי שטח גיאוגרפי – כלומר, כיסוי איזור מסויים (למשל עיר בישראל) ואז התפשטות לאיזור נוסף.


rnהמפרסמים יהיו גופים מקומיים, כאלה שאינם מפרסמים כיום בעיתונות הארצית או בטלויזיה. פרסומות עבור הפיצה שמעבר לכביש, או מבצעים של סוכנות הנסיעות המקומית צפויים להיות יותר פופולריות מאשר מערכות פרסום  משומנות וכלל ארציות.


rnהפיילוט צפוי לרקום עור וגידים בחודשים הקרובים באיזור רעננה, כאשר חברות כגון HOT ו-012 צפויים לספק את התשתיות הדרושות לכך (חיבור לממירים, חיבור אינרטנט, התקנה, קהל לקוחות וכו'). לאחר שהפיילוט יברר את סבלנות הצופים לפרסומות הללו – איזה פרסומות מדברות אל הצרכנים ולא מציקות לו.

rnהאם טכנולוגיה כזו יכולה לשבור את אי ההצלחה העיקבית של IPTV לפרוץ לקהל הצופים העולמי? ב-TVNGO מאמינים שכן. לאחר שלב הפיילוט, החברה מקווה לשתף פעולה עם יצרנים סינים ענקיים (כגון TCL) לשילוב הטכנולוגיה בתוך הטלויזיה שלנו.


rnהאם אנו צפויים ליותר פרסומות מאשר היום? לדעת TV N GO, בהחלט כן – סף הסבילות שלנו לפרסומות צפוי לעלות. החשיפה שלנו לפרסומות לא בהכרח תגדל, אם כי האופן שבו נצפה בפרסומות עלול להשתנות. במקום הפסקת פרסומות, הפרסומת עלולה להיות חלק מהתוכנית או מולבשת כ-OVERLAY על גביה. כמו כן, מיקוד הפרסומות בתחום העניין והגיאוגרפיה יוזיל עלויות פרסום ויאפשרו לנו לקבל פרסומות שעלולות אפילו לעניין אותנו (כיום הן יריה באפילה). כמו כן, הפרסומות הללו יממנו שירותים, תכנים וציוד – כאשר תנתן לנו האפשרות לשלם עבור הזכות שלא לצפות בפרסומות…


rnבהחלט מדובר בהתפתחות מעניינת, אם כי לא ברור אם לקוחות יסכימו לשים מוצר שיוסיף להם פרסומות על גבי המסך, למרות היותו חינם (או אפילו אם הוא יכלול חיבור אינטרנט חינמי). שילוב של אפשרות לעשות STREAMING ביתי של תכנים (סרטים, מוזיקה וכו') בהחלט הופך את הסיפור למעניין מאוד. מעניין לראות כיצד המיזם הזה יתקדם.rn
rnrn
rnמאמר זה נכתב על ידי עפר לאור


7:00
  /  
24.7.2005
  

1