ביקורו של עפר בפיליפס – הולנד – חלק 2.

חלק מס' 2 של סדרת הכתבות המסקרת את ביקורו של עפר במרכז הפיתוח של פיליפס בהולנד.

7:00
  /  
17.07.2005
  
מאמר זה נכתב על ידי עפר לאור ונערך ע"י מרטין סבג.

ביום שלישי יש לי בערך 3 שעות נהיגה עד לפיליפס, אבל רציתי להספיק עוד כמה דברים מול הלקוח, אז יצאתי טיפה מאוחר. את שאר הישראלים (נציג של טופ אודיו – יוסי גול, אלישבע שוחט מפיליפס ישראל ואורית מגלובס) הייתי אמור לפגוש בפיליפס, אבל בגלל שכולנו טיפה איחרנו, אז החלטנו להיפגש במלון. לקח יותר זמן להגיע ולכן רק אספתי אל כל השאר ברכב ויצאנו לנסות לאתר לאיפה בדיוק בקומפלקס של פיליפס (מיני עיר ליד איינדהובן בהולנד) אנחנו צריכים להגיע.

הקומפלקס יפיפה, וצמוד לאגם ציורי עם ברבורים.

באולם הפגישה ראינו נציגי חברות אחרות, כולל כתבים של רוייטרס, ושל עיתונים מקצועיים של ק"ב ברמה עולמית.



הרצאות של מנהלי פיליפס (מנהל מוצרי הצריכה, ומנהל הפיתוח RESEARCH CENTER) היו מעניינות ביותר ונתנו רמזים מעניינים לגבי העתיד.

הכיוון שהם רמזו עליו הוא מיקוד הטכנולוגיה באדם. מה שזה בעצם אומר הוא שכשניגש לטלויזיה, היא תדע איזה ערוצים אנחנו אוהבים, כשנעבור מחדר השינה לסלון ואז לאוטו, המוזיקה שלנו (mp3 או רדיו) יעקבו אחרינו, כמו כן ההעדפות שלנו בכל סביבה (הטמפרטורה של המזגן, הכיוון של הכיסא באוטו, הערוצים של רדיו, וכו' וכו') יעקבו אחרינו לכל מקום. הם אפילו דיברו על זיהוי שלך ברחוב (למשל על ידי שימוש "במסך ציבורי" שתוכל לראות מידע פרטי שלך שיעלם אחרי שאתה עוזב אותו). כל זה משולב בטכנולוגיות כמו מסך "FOIL” דק שניתן יהיה לשים אותו על רצפה, לצפות קירות בו (למשל שכל הקיר יראה תמונה חיה מפאריס), או לעשות בו שימוש לקולנוע ביתי בסדרי גודל שלא ראינו בעבר. למשל אם רוצים לראות מידע על מישהו במשחק כדורגל, אפשר יהיה להסיט את התמונה לאיזור אחר בחדר (כל הקירות מכוסים ב-FOIL הזה) ולראות פרטים על השחקן המסויים.

הם הראו לנו גם הדגמה של טכניקות עיבוד תמונה שיאפשרו שידור של תכנים באיכות נמוכה (בסלולרי או דרך רשת) כאשר ניתן למתוח את זה על גבי PDA ולראות תמונה ברורה יותר וסבירה, למרות קצב נמוך של העברת נתונים.



ההדגמה הבאה היתה של מסכים תלת מימדיים. המסך LCD שהודגם היה ברזולוציה של 1920 על 1080, כאשר על גבי המסך מורכבת שיכבה עם עדשות מיוחדות שגורמות לכך שהתמונה נראית תלת מימדית ללא משקפיים. הטכנולוגיה כבר קיימת זה זמן רב, אם כי הרזולוציה המשופרת עושה את כל ההבדל. ההדגמה עבדה נהדר, אם כי ככל שמתרחקים התמונה משתפרת. לדעתי יש צורך להמשיך ולהעלות את הרזולוציה לפני שזה יהיה שמיש, אם כי זה כבר בהחלט קרוב מאוד כבר למכשיר שמיש ב-100%.

הדגמות נוספות של הטכנולוגיה כללו מסך מחשב עם יכולת לעבור בין מצב דו מימד לתלת מימד – המסך הדגים שימוש של תמונת אולטרסאונד תלת מימדית של עובר בן 10 שבועות שנראית מדהים.

אבל, מה שהפיל אותי לגמרי היה מסך פצפון של LCD שמיועד למשחק מחשב או PDA. המסך הדגים גירסא תלת מימדית של QUAKE שניראית מ-ד-ה-י-ם. זה בהחלט העתיד של משחקים ידניים – צפו לפגיעה בשנה-שנתיים הקרובות, זה פשוט יגרום למשחקים הקיימים להיראות כמו משחק טלויזיה משנות השבעים.

קשה היה מאוד לתפוס את התמונה, אז תסלחו על האיכות הגרועה.








7:00
  /  
17.7.2005
  
מאמר זה נכתב על ידי עפר לאור ונערך ע"י מרטין סבג.

1