Grace – m902 – מר. כל-יכול

rnבעקבות הכתבה "מגברי אוזניות ומה שביניהם" בדקתי מספר לא מבוטל של מגברי אוזניות שהשאילו לי היבואנים השונים בארץ . אחד ...

7:00
  /  
11.07.2005
  
מאמר זה נכתב ע"י אביעד בריד ונערך ע"י מרטין סבג.rnrn


את המגבר קיבלתי בהשאלה מהיבואן הבלעדי בארץ לאחר "איומים". איומים לשמור על ה בייבי החדש שלו J בשבע עיניים !כמובן שזה מה שעשיתי, רק היה חסר לי "להרוס" מגבר שעולה בארץ, לא פחות מ-9500 ש"ח ללא שלט .


כן, כן, קראתם נכון, 9500 ש"ח ללא שלט (!). המחיר נראה לי קצת גבוה, גם לטעמי בפעם הראשונה שראיתי את המכשיר ושמעתי עליו אך אותו יבואן הבטיח לי שלאחר שאשמע אותו ואתהה על קנקנו אולי אשנה את דעתי .


כך היה :
לקחתי את המגבר הביתה לבדיקה מעמיקה על מגוון סגנונות מוסיקאליים ועל מגוון של אוזניות אדיופיליות.

קצת טכני :
המכשיר, שגודלו לא גדול מספר רב מכר רגיל,
25.5x25x5 ס"מ, תומך בפונקציות רבות ולא רק בהגברת אוזניות איכותית ביותר, אם יורשה לי להוסיף .

המכשיר יכול לשמש, פרט להגברת שני זוגות אוזניות, גם כ-DAC וכן גם כ- PRE AMP טהור, לחיבור מערכת סטריאו שלמה .

באתר החברה ניתן למצוא את הספסיפיקציות המרשימות ביותר, יש לאמר, של המכשיר. באופן מפתיע, מגבר זה משווק קודם כל לעולם האולפנים ורק אחר כך לאודיופילים שרוצים את הטוב ביותר . זו הסיבה שכמות הנתונים שניתן למצוא באתר לא היה מבייש קונסולה ממוצעת….


למכשיר יציאות וכניסות רבות:
– כניסות
Balanced – XLR, כיאה לציוד אולפנים, אך לא רק, ו-Unbalanced – RCA לאודיופילים שאין ברשותם מקורות בעלי יציאות XLR.
– כניסות דיגיטאליות
קואוקסיאלי ואופטי לשם חיבור מקור באופן דיגיטאלי , כאשר ה"GRACE" עושה את עבודת ההמרה. המכשיר כולל ממירים של 24/192 .
– כניסת
USB שנוספה במכשיר זה כדי לחבר מחשב ולהשמיע דרך ה-"Grace" מוסיקה .
-יציאת
"LINE OUT" למגבר כח או למוניטורים אולפנים(אקטיביים).





בפנל הקדמי של המכשיר, ניתן למצוא את בורר הכניסות של המכשיר.

כמו כן, ישנם כפתורים נוספים : כפתור ווליום שפועל באופן דואלי – אפשר ללחוץ עליו כדי לברור את הווליום לדרגת הגברת האוזנייה או את דרגת ההגברה ב-INE OUT . כמו כן גם סיבובי, כדי להעלות או להוריד את רמת הווליום (בקפיצות של 0.5 DB) .

על הפנל נורות רבות : סידרה של נורות לגבי רמת ההמרה הדיגיטאלית , נורה שמציגה כאשר ה-x-feed עובד (נדבר על זה בהמשך ), מתג גדול ומואר לכיבוי ולהדלקת המכשיר וכן צג לדים כחול אשר מראה אינפורמציה שונה כגון עוצמת הווליום שהמכשיר נותם בכל רגע נתון לכל דרגות ההגברה וכו'.



רמת העיוותים ההרמוניים (ה-THD) של המכשיר ב-44.1KHz הוא 0.002%. מה שמראה שהמכשיר אמור לתת מענה יפה מאד לרמות הגבוהות ביותר .

למגבר יש מספיק כוח לדחוף כמעט כל אוזניה, בכל עכבה,כדי לתת מענה מקצועי ואודיופילי כאחד, לכל המחפש את הטוב ביותר ברמות אלה.

למכשיר יש שלט אופציונאלי, אשר שולט בווליום ופיצ'רים נוספים.
"X feed" – למגבר יש mode יפה מאד, אשר אמור להוריד באופן רציני את רמת העייפות שנוצרת בהקשבה ממושכת לאוזניות, אשר אנו חווים בדרך כלל עם מגברי אוזניות אחרים (מה שנקרא Listening Fatigue).

הטכנולוגיה נקראת "קרוס פילדס", מה שאומר שהמגבר "מעביר" קצת מערוץ ימין לערוץ שמאל וההיפך, אופציה זו אמורה לדמות את ההקשבה במערכת רגילה כאשר המוסיקה מגיעה מלפנים וכך זוג האוזניים שומעות במעין X ולאו כמו באוזניות רגילות שכל צד מגיע באופן ישיר לכל אוזן ובכך בעיקרון "מעייפות" את השכל ואת האוזן.


אז איך הוא נשמע?:

את המגבר בדקתי בתחילה, כפי שבדקתי את שאר המגברים בסקירה הקודמת, עם 3 סוגי אוזניות



  • HD 600 של סינהייזר


  • GRADO RS-1


  • GRADO 325i

המגבר דחף את כל האוזניות שניסיתי, ה"גראדו" הקלים לדחיפה כביכול ואת ה"סינהייזר" הקשים יותר.
נראה כאילו שאין למגבר הזה שום מגבלת כוח והווליום יכול לטפס עד שהמגבלה תהיה עור התוף…
איכות השמע בווליום נמוך מפתיעה לטובה (בדרך כלל מינוס רציני במגברים אחרים).

הבדיקה הראשונית כללה כמה קטעים שאיתם בדקתי כמעט כל מכשיר בזמן האחרון. קטע או שניים מהאלבום של פאט מת'יני וצ'ארלי היידן "מעבר לשמי מיזורי ", כמה קטעים מהאלבום
"FACE FIRST" של טרייבל טק, וכן כמה קטעים קלאסיים : הסונטה לצ'לו מס 1 של באך , ה-5 של מהאלר, הסימפוניה ה-9 של דבוז'ק וכן הקונצ'רטו לפסנתר של גריג.
המכשיר הביא את המוסיקה לשיאים חדשים מבחינתי וכרגע אני אפילו לא מדבר עם איזה אוזניות שמעתי את אותם קטעים .

בעקרון, ברמות אוזניות כאלו אין פחות טוב או יותר טוב לדעתי, זה פשוט שונה. המגבר הנ"ל דיי השכיח ממני את דגם האוזניות ונתן לי תמיד את האופי הייחודי שלו.
הקטעים הראשנים שבדקתי היו של מת'יני-היידן. המכשיר העביר את הגיטרות של מת'יני ואת הקונטרבס של היידן בצורה מופלאה. הכול מפורט ברמות מדהימות ואפשר לשמוע כל פיפס בהפקה !

עומק הדיאלוג המוסיקאלי בין מת'יני והיידן פשוט מרהיב והמכשיר נותן תחושה של אויר בין הכלים ובמה אדירה.
משם קפצתי ישר לטרייבל טק כדי "לתת בראש" עם דיסטורשנים מצילות ומה לא. ה-GRACE ממש לא התרגש מהמוסיקה העמוסה ולא ממני. המגבר העביר את המוסיקה בצורה חדה ומדייקת.

שוב ניכר שהמכשיר מוציא את המיטב מהמדיה ונשמע כי מקבלים את כל הצלילים המוקלטים על הדיסק עד האחרון והקטן ביותר.
נגינתו של סקוט אנדרסון והגיטרה המעולה שלו, נשמעים מצוין ויש המון בשר שמגיע לאוזן, בדמות נפח ועומק.
לאחר שהשתעשעתי לתומי כ-30 דק' עם טרייבל טק וסקוט המיילל, שיניתי פאזה לכיוון הקלאסי.

התחלתי עם הסונטה של באך לצ'לו מס'1. פה פשוט נפער פי עד כאב .
הצ'לו נשמע אמיתי וכאילו נמצא איתי בחדר. כל "ניואנס" וכל משיכת האצבעות על המיתרים נשמעו יפה ומפורט.
המון בשר ועומק במה ניכר במוסיקה הקלאסית ששמעתי באותו היום ובימים שבאו אחרי.
הקטעים עברו במהירות לקונצ'רטו לפסנתר של גריג , וה-5 של מהאלר . המכשיר מביא את המוסיקה לשיאים גבוהים ביותר של פירוט ועומק במה.
במוסיקה קלאסית, ניכר האוויר שיש מסביב לנגנים ואפשר ממש ל"הצביע" על מיקום הכלים בתזמורת, "האימג"" עד כדי כך טוב דרכו.
הבס הדוק, המיד מתוק והתדרים הגבוהים מגיעים באופן "נכון" ולא צווחני לאוזן.

כמובן שבזמן הבדיקה העברתי בין דגמי האוזניות שנשמעו שונות, אך אפשר להבחין את כוחו של המגבר בכל רגע במשוואה.



rn



rn

כמובן שניסיתי גם את הפיצ'רים הנוספים של ה-Grace:

לאחר הבדיקות המדוקדקות, שהתפרסו על כמה וכמה שעות, ישבתי להקשיב למגבר ולמוסיקה מגוונת לילה שלם כאשר ה-"X FEED" מופעל. הכנסת mode ה-"X FEED" לפעולה כמעט ולא נשמעת באוזן אך אפשר להרגיש את חוסר העייפות, שאני בד"כ מרגיש, בהקשבה במשך שעות ארוכות עם מגבר האוזניות הפרטי שלי והאוזניות המאוד נוחות שלי HD 600 .

חיברתי למגבר מקור באופן דיגיטאלי בכדי לבדוק את המכשיר כ-
DAC.

כמובן שגם פה המכשיר עשה עבודה מעולה ופשוט העביר את המוסיקה מהמקור באופן מצוין ומדויק בעזרת ממירי הדיגיטאל-2-אנאלוג שלו (להזכירכם (24/192)), המוסיקה היית חיה וכל התדרים עברו באופן "נכון" הלאה להגברה .

בדקתי את המכשיר גם כ-PRE. הפעם בשני מקומות: פעם אחת אצל היבואן בחיבור למקור + הגברה של "רוקסן" ורמקולים של פוקל "JMLAB" ופעם שנייה אצלי בבית כשהוא מחליף את ה-PRE הפרטי שלי .

בשני המצבים, גם אצל היבואן וגם אצלי בבית, הצליח ה-"GRACE" להעלות חיוך על שפתותי, שכן הוא פשוט פעל בצורה מצוינת, כבר הבחנתי שלמכשיר הקטנטן הזה יש הרבה מה ללמד מכשירים אחרים בעולם האודיופיליה, גם בכפול ממחירו (שגם ככה אינו נמוך).

בשימוש כ-PRE הכל נשמע טבעי ולא הרגשתי שהוא עושה מניפולציות בצביעת תדרים וכו'.

הוא פשוט עובד כהגברה אולפנית טהורה. כך לדעתי צריך להיות מכשיר שכזה, שבעקרון כפי שאמרתי, משווק כמכשיר מקצועי לאולפניי "היי אנד" ולאודיופילים כאחד.

rn

צלילו שקוף לגמרי וכל מה שתיארתי לגביו כמגבר אוזניות, תופס גם כשהוא תיפקד כ-PRE AMP : במה רחבה, עומק והעברה של התדרים באופן מדויק ו"נכון", הכול הדוק והתדרים מגיעים לאוזן באופן מאוזן ומקסים.
rn




rn

לסיכום:

מכשיר אשר משווק לאולפנים ולאודיופילים אשר דורשים את הטופ בכל דבר שהם רוכשים .
המכשיר משווק כמגבר אוזניות, כאשר
הוא מוסיף לאשכולותיו פיצ'רים נוספים אשר רק מעודדים את הרוכש הפוטנציאלי .
"DAC" מצוין שממיר עד לרמה של 24/192 ו-PRE AMP מצוין ושקוף .
המכשיר משוכלל מאד, אך קל להפעלה .
מבחינה קוסמטית הוא פשוט מקסים ובנוי לתלפיות! שסי מאלומיניום בעובי שיכול לעצור כדור תועה וגימור של מליון $$$ !

איכות השמע של המכשיר הדהימה אותי ופשוט ריתקה אותי לכורסא למשך שעות רבות של הקשבה למוסיקה, שזרמה החוצה בצורה מופלאה דרך כל אוזניות שניסיתי.

המחיר של המכשיר כפי שכבר ציינתי בתחילה, עומד על 9500 ש"ח, שזה די הרבה !


rn

אבל,

למי שמחפש מגבר אוזניות ברמה עולמית, שפשוט מפיל את כל המגברים האחרים המוצעים בארץ ואולי גם בעולם, בלי למצמץ וחשב גם על הדרך להפטר מה- DAC ומה- PRE AMP שלו .. אז עצתי היא: שיתחיל לעשות חושבים לשידרוג המערכת לכיוון ה-"GRACE" M902.

המכשיר אשר יודע לעשות כל מכל ובצורה הטובה ביותר למחירו! {הקטן הפעם שחושבים על זה .}

השלט המוצע עם המגבר, שמחירו בחו"ל הוא 150 יורו תוספת על המחיר של המגבר עצמו, עושה הבדל ניכר בנוחות ההאזנה וב-LOOK הכללי .
לאחר שיחה קצרה עם היבואן, הבנתי שיכול להיות שהשלט ייכלל במחיר אך זה עדיין לא בטוח.
המכשיר מחזיר את האהבה למוסיקה, אם שכחה ואם לא, הוא רק מחזק את הקונספט מאחורי הרגשות העזים שמוסיקה טובה ואיכותית יכולה להפיח בנו .


המגבר נבדק עם :
אוזניות :
סינהייזר
HD 600
GRADO RS-1
GRADO
325i


מקור :
Vincent cd s 2


כבלים :
אינטרקונקט "LABOGA"


7:00
  /  
11.7.2005
  
מאמר זה נכתב ע"י אביעד בריד ונערך ע"י מרטין סבג.rnrn

1