תוצאות סקר הפלאזמה הגדול

מספר המצביעים לסקר הפלאמזה הגדול דעך בימים האחרונים, והרי התוצאות שהתקבלו.

7:00
  /  
05.07.2005
  
rnמאמר זה נכתב על ידי עפר לאור

תחילה נסתייג ונאמר שסקר זה מייצג את אלה שהצביעו עבורו. סקרנו את האנשים שהצביעו וסיננו באופן נקודתי מקרים שבהם היה חשד לרמאות (בכל מקרה שהיתה הצבעה כפולה, פנינו למצביע וביררנו את הסיבה).

הסקר עבר בדיקה ידנית בכדי להגיע למסקנות (המערכת הפנימית אינה מספיק מתוחכמת בכדי להסיק מסקנות). היו 5 הצבעות כפולות, כל אחת טופלה נקודתית (במקרים שהיו טעויות, הוצאנו את הטעות מהחישוב, ובמקרים שבהם יש לאנשים יותר ממסך אחד, הנושא טופל בהתאם).

סה"כ היו 43 הצבעות במהלך הסקר.

מתוכם 19 הם של בעלי מסך של NEC, כאשר 9 היו של פיוניר, 7 של פוג'יטסו והשאר התפזרו בין שאר החברות.

86% מבעלי המסכים הם בגודל 42", והשאר בעלי מסכי 50".

סה"כ 11 מבעלי מסכים דיווחו על בעיה. מתוכם 5 היו בעלי מסכי NEC. כלומר, מתוך בעלי המסכים עם תקלות, 45% היו בעלי מסכי NEC. מכיוון ש-44% מהמסכים בסקר היו של NEC, זה אומר שיחסם של מסכי NEC תקולים זהה ליחסם בקהילה. לאורך מרבית הסקר (עקבתי אחרי המספרים גם לאורך התקופה בה הם נאספו), המספרים היו זהים.

כמותית, פיוניר יצגו 21% מהמסכים בסקר, אבל רק 18% מסה"כ בעלי התקלות (כלומר, אחוז תקלות טיפה נמוך מהממוצע). לאורך כל הסקר כמות התקלות של פיוניר היו נמוכות, אך זה עדיין בתוך מרווח הטעות.

לגבי שאר היצרנים, לא היו מספיק דגימות בכדי לתת אחוזים מדוייקים ולכן אין טעם לפרט.

לפי הסקר, רק 8 מבעלי המסכים התקולים (מתוך 11 סה"כ שדיווחו על תקלה) קיבלו מסכים חלופיים. מכיוון שלא צויינו פרטים נוספים, אני מאוד מקווה שהדבר מצביע על כך שהמסך תוקן ולא הוחלף. אם זה לא המקרה – כלומר, אם יש לאנשים פיקסלים דפוקים והם לא קיבלו החלפה (למרות שביקשו אותה), אנא דווחו זאת אלינו בכדי שנוכל לנסות ולעזור.rn

81% מהנסקרים היו מרוצים עד מרוצים מאוד (בין ציון 8 ל-10) מהמסך שלהם.



בעלי פיוניר (שימו לב שמדובר בכמה סוגי מסכים, כך שאין להשליך על כך לגבי מסך ספציפי!!!) נתנו ציון ממוצע של 8.14 למסך שלהם.



בעלי מסכי NEC (שוב, מגוון המסכים כאן היה גדול, כך שאין להשליך על מוצר מסויים) נתנו ציון ממוצע של 8.75 למסך שלהם.



בעלי מסכי פוגי'טסו נתנו ציון ממוצע של 8.13 למסך שלהם.



בעלי המסכים האחרים נתנו ציונים גבוהים יותר (9 ומעלה), אולם מספר הנדגמים קטן מדי בכדי שזה יהיה סקר מייצג. אני רק יכול לציין שבעלי מסכי LG, פיליפס וטושיבה שנדגמו בסקר נמצאו מרוצים מאוד מהמסכים שלהם.



מכיוון שהיו 11 בעלי מסכי 42VR5, ערכתי מיני סקר בינהם. היו בהם רק 3 מכשירים עם פיקסלים דפוקים (27%, כלומר תואם לממוצע בסקר!!). בעלי המכשיר נתנו לו ציון ממוצע של 8.63 מתוך 10.



לא היו מספיק בעלי מודלים אחרים (מאף אחת מהחברות) אשר ניתן היה לערוך עליהם סקר



ממצא מפתיע הוא ש-5 מתוך 11 בעלי הפלאזמה עם התקלות גילו תקלות חדשות לאחר שימוש רציף במסך. כלומר, בניגוד לדעת המומחים, כנראה שבעיות חדשות אכן נוצרות לאחר קבלת המסך ולא רק בעת רכישתו. דבר זה יכול להסביר במעט את הגברת הופעת התקלות בשנים האחרונות (פשוט לא זיהו אותם במפעל כי בשלב הזה יתכן והמסך פעל כשורה!).



התקלות שדווחו (פרט לפיקסלים דפוקים) היו: רגישות מוגברת לצריבה (IMAGE RETENTION), מריחות צבע ופסים במסך.


7:00
  /  
5.7.2005
  
rnמאמר זה נכתב על ידי עפר לאור

1