המחקר התייחס בעיקר לרבעון האחרון בשנת 2004, אולם המידע שבו מעניין למדי:
1. השיפור במכירות במהלך הרבעון היה ב- 37% ביחס לרבעון המקביל בשנה הקודמת. בסה"כ, מכירות הפלאזמה השתפרו ב-98% ביחס לשנה הקודמת וכעת נמכרות בעולם כ-3.6 מיליון יחידות בשנה.
2. מסכים בגודל 42"-43" עלו מ-72% מסה"כ מכירות הפלאזמה ל-76%. במקביל ירדו באופן דומה מכירות המסכים בגדלים של פחות מ-42" ולכן מתקבל על הדעת שהתעשייה תתרכז יותר בטווח גודל מסך זה.
3. מסכים ברזולוצית EDTV כלומר 480P תופסות 54% מהשוק כעת. מה שמעניין הוא שביפן כ-80% מהמסכים הם רזולוציה גבוהה, בעוד שבשאר העולם רק כ-40% מהמסכים הם ברזולוציה כזו.
4. כל החברות שמייצרות פלאזמה גדלו בלפחות 30% גם בנפח היצור וגם ברווחים! חברת סמסונג כיום מס' 1 במכירות בטלויזיות בעוד שחברת מצושיטה (חברת האם של פאנסוניק) מובילה במסכים תעשייתיים. ברווח נקי, דווקא חברת LG מובילה וכעת היא מס' 1…
5. החברות הקוראניות (LG ו-סמסונג) כעת עברו את 50% מסה"כ המכירות של פלאזמות בעולם!
6. בגדלי 32", 37" (רזולוציה גבוהה), 42"-43" (רזולוציה גבוהה, ALIS) ו-55" חברת פוג'יטסו מכרה את הכמות הגבוהה ביותר. פנסוניק הובילה את מכירות המסכים בגודל 37" ברזולוצית 480P. סמסונג מכרה את הכמות הגבוהה ביותר של מסכי 42" ברזולוצית 480P, פיוניר מובילה במסכי 50", ו-LG במסכים הגדולים מ-55" (כלומר טווח ה-60" עד 65").
מעניין לראות שהחברות הקוראניות כבר עוברות את היפניות ומשתלטות בקלות רבה על השוק העצום הזה שעומד לפרוץ כנראה בשנה הקרובה.
כעת די ברור לי מדוע יש כ"כ הרבה ירידות מחירים מהמסכים היפניים ע"מ ולנסות ולהתמודד עם המאסה של מכשירים שהקוראנים מייצאים.
על מנת לסבר את האוזן, חברות שונות מעריכות שבשנת 2006 יהיה שוק ההקרנה הקידמי בגודל של כ- 45 מיליארד דולר. לעומת זאת, שוק הפלאזמות בשנת 2004 מוערך בכעשירית המספר הזה. בקצב גידול זה, שוק הפלאזמות יהיה בשנת 2006 שווה יותר ממחצית שוק המקרנים ועלול לעבור אותו בשנת 2007!
מאמר זה נכתב על ידי עפר לאור
חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל באמצעותם.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.