חלקכם בטח זוכרים את מסע ההתלבטויות שלי לפני מעט יותר משנה, עת חיפשתי להיכנס לעולם ההקרנה הקידמית.
rnמה שקרה הוא שהסאונד אצלי עבר שידרוגים מספר ופתאום מצאתי שהכל נשמע מאוד ריאליסטי, אולם התמונה על מסך של 32" לא היתה משכנעת. פיצוץ נשמע כמו פיצוץ אבל נראה כמו גפרור שהוצת…
rnבתקופה ההיא שלטו בשוק מקרני ה-ENTRY LEVEL האינפוקוס X1 והסאניו Z1 (למי שממש סבל מהקשתות).
rnיצא לי לבחון מספר לא קטן של מקרנים ובינהם ה-NEC HT1000 הפנטסטי אלא שמחירו אז היה פי 4.5 מה-X1.
rnלא הייתי מוכן לחיות עם יחס עלות-תועלת שכזה והחלטתי להמתין למקרן שייתן איכות כזו אך יעלה פי 2-2.5 מהעלות של ה-X1 (כ-1000$ בזמנו) ואי לכך רכשתי את ה-X1 מתוך ידיעה שתוך שנה-שנתיים שוויו ביד שניה יהיה כ-50% משוויו כחדש, כשזה מבחינה אבסולוטית הוא לא הפסד גדול (לעומת רכישת מקרן טוב יותר והפסד של 50% מ-4.5K$…).rn
rnבאותה תקופה מקרן HI-END היה עולה לך משהו כמו 6-8K$ בדמות השארפ 9000 או יותר מאוחר ה-10000.rn
rnבתחום המקרנים, כמו בהרבה תחומים טכנולוגיים, קיים החוק "פי 2 – בשנתיים – לחצי מחיר" כלומר, כל שנתיים לערך מקבלים התקדמות ביצועית של פי שניים ובעלות של חצי ממה שעלה לפני שנתיים משהו עם ביצועיים דומים.
rnה-HS-50 מוכיח את הטענה יופי. זהו מקרן של 3K$ אשר משוים אותו לשארפ 10000 שעלה בזמנו כ-6K$. וזה אומר דרשני.rn
rnאז מה ההתרשמות?rn
rnדבר ראשון הוא יפה. קוים פשוטים ועגולים – מאוד אסטתי. לא עושה רושם כמו הרבה מקרנים של משהו שנלקח מאיזה חדר ישיבות אלא משהו שבאמת תוכנן לסביבה ביתית בה המין היפה שולט…rn
rnהוא גדול יותר ממה שנראה בתמונות (או לפחות מהקונספציה שיצרתי לי בראש).rn
rnבעת ההפעלה, הלוגו של SONY מואר בעדינות וזה נותן טאץ' יפה. הוא ממש, אבל ממש, שקט. פשוט לא הצלחנו להבין האם זה המקרן או המדיח במטבח שעושה את הרעש. לבסוף כשהמדיח סיים, וטיפסנו על כיסא כדי להצמיד את האוזן למקרן גילינו שהוא ממש שקט ומה שאולי יותר חשוב הוא שה-PITCH של המאורר שלו הוא מאוד נמוך מה שגורם לו להיות לא מורגש בעליל (וממש ישבנו מתחתיו).rn
rnדבר נוסף שנדהמתי לגביו הוא שאין בכלל LIGHT SPILL, משום כיוון. לא דרך פתחי האיורור או מקום אחר – זהו פלוס חיובי מאוד.rn
rnטוב, נו? אז מה לגבי התמונה?rn
rnבמשפט אחד – תמורה לכסף הגבוהה ביותר שראיתי !rn
rnהתמונה מאוד נעימה לעין. SDE לא מורגש בכלל. ה-AUTOMATIC IRIS לא מורגש ועושה עבודה נפלאה.
rnגם בסרטים אנאמורפיים אשר השאירו פסים למעלה ולמטה זה לא ממש הפריע שהפסים האפורים שינו את בהירותם בהתאם לסצינה. MASKING בהחלט היה עוזר.rn
rnהצבעים לא ממש פאנצ'יים כמו במקרני DLP אבל הם נראים מדוייקים ואולי צריכים כיוון נוסף (או שזה רק הטעם שלי).rn
rnהמסך בו יואב משתמש הוא מסך עם GAIN של 1.5 והתמונה מעט חשוכה. לא משהו קריטי אבל החשכה של החדר היא דבר קריטי. אני חושב שמסך עם GAIN גבוה יותר (כמו ה-DA-LITE שלי עם 2.2 GAIN) היה משפר. זה כשלעצמו לא ממש מפריע לי היות והעין פשוט מתרגלת לפחות אור (האישונים נפתחים וזהו) ולכן דברים כמו SDE וקונטראסט ואמינות הצבעים הם דברים שלי אישית הרבה יותר חשובים וזה מאוד מספק ב-HS-50.rn
rnמבחינתי הרף לו חיכיתי של עלות-תועלת הגיע לאיפה שרציתי, עכשיו רק צריך למצוא את ה-FUNDINGS….rn
rnתמונות של המקרן, הסטאפ ואיך לא? – SCREEN SHOTS תוכלו למצוא באלבום התמונות בלינק rnrnהבא.rn
rnשימו לב: תמונות ה-SCREEN SHOT הן ל-FUN בלבד, הן לא מייצגות את מה שמתקבל באמת על המסך מכמה סיבות כמו למשל שבעת לחיצת PAUSE בנגן ה-DVD מוצג רק FIELD אחד מה שמוריד את הרזולוציה של המקור לחצי בו במקום. מעבר לזה משחקי CONTRAST ו-WITHE BALANCE בפוטושופ ובמצלמה לא עוזרים. תיאלצו לסמוך על המילה שלי: במציאות זה נראה הרבה יותר טוב.rn
rnאני רוצה להודות שוב לי.לוי על האירוח למופת. זוהי ללא ספק קנייה מצויינת! מומלץ בחום!rn
rnמאמר זה נכתב ע"י rnrnמרטין rn
חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל באמצעותם.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.