מסך הפרמיום Samsung 55S95c QD-OLED

ספינת הדגל של מסכי סמסונג QD-OLED מגיעה לבדיקה


הקדמה

מזה עשור אנחנו נהנים ממסכי OLED ממגוון יצרני טלויזיות, אך יצרנית הפאנל היתה זהה ובלעדית. סמסונג נכנסה למשחק שנה שעברה עם ה-S95B, אך מכיוון שהמסכים הגיעו לישראל מאוחר יחסית, די מהר נכנסה לחיינו גרסאת 2023 של המסך: S95C היא בעצם כבר מסך דור שני של מסכי QD-OLED עם פאנל ייחודי של סמסונג.

מקור: סמסונג

השינוי המשמעותי שבפאנלי סמסונג הוא שהוא משלב את טכנולוגיית QD = Quantum Dots שלה עם טכנולוגיית OLED. מדובר בפאנל שמשתמש ב-3 תת פיקסלים בגוון כחול. אז אם כל התת פיקסלים כחולים, מה הופך את הפיקסלים לבעלי צבע מלא? בעוד שב-OLED מסוג WRGB, תת הפיקסלים הםם בגוון לבן, ומעליהם יש מסנני צבע שמעבירים רק את הגוונים הכחול/ירוק/אדום לפי סוג התת-פיקסל, כאן הצבע כאמור כחול והוא "מומר" לצבעים ירוק ואדום. כמובן שאין צורך להמיר את הצבע הכחול, הוא עובר כמות שהוא. כל זה נעשה בעזרת "פילטרים" של Quantum Dot שהם כמובן לא באמת פילטרים אלא ממירים את האור מתדר אחד לאחר.

פילטר מסנן אור בתדרים או בגוונים מסויימים, מה שאומר ששאר התדרים "נזרקים" והופכים לחום, כאן האור הכחול באמת משנה את התדר שלו לתדר של הצבע המתאים. המשמעות היא שיש מעט מאוד אובדן אנרגיה – יתרון משמעותי גם בפיזור החום וגם בכך שבאותו כמות אנרגיה ואותם חומרים ניתן לייצר אור הרבה יותר עוצמתי. כשמדובר ב-OLED, שיותר קשה לייצר איתו אור חזק, ושהוא רגיש לחום מדובר בצעד טכנולוגי מרשים ומשמעותי.

מקור: סמסונג

היתרון השני בשיטה הזו הוא שטכנולוגיית QD בשלה מאוד ומסוגלת לייצר טווח צבעים רחב מאוד מכפי שהיה ניתן לעשות בעבר. בדומה לעובדה ש-QD הרחיב את הטווח האפשרי של צבעים ופתח את הדלת לתעשיה לעבור לסטנדרט DCI-P3, עכשיו אנחנו מתחילים לדבר על טווח חדש, רחב יותר של REC2020, אותו תקן אידאלי שהוא היעד הטכנולוגי הבא של תעשיית המסכים.

העיצוב והשלט

עיצוב המסך מעניין. הסמל של סמסונג מוצנע מאוד בלוגו בתחתית המסך בפינה הימנית. המסך אינו דקיק כמו שהורגלנו עם מסכי OLED מהעבר אם כי נראה שהמירוץ למסכים דקיקים שקשה מאוד לנייד אותם, נגמר. העובי (כ-1ס"מ) מסייע עם הסאונד של הרמקולים (תצורת 4.2.2 עם 6 אלמנטים מרשימים מאחורי המסך ועוד שניים חבויים בצידיו נותנים 70W) וגם בפיזור החום של הפאנל.

המסך כולל חיבור one connect שאומר שהמסך מקבל כבל אחד בלבד – שכולל את כל חיבורי המסך והחשמל, הכל בכבל בודד אחד.

הכבל מתחבר לקופסאת one connect box שכאשר מדובר במתקן שולחני יכולה להיות מוצבת בצמוד לציוד או כמו בתמונה למעלה, מותקנת על החלק האלכסוני של הבסיס.

הבסיס השולחני ממש מעניין ויציב. ההרכבה שלו נעשתה במקרה שלי על ידי המתקין הרשמי והוא נראה ומרגיש מאוד יציב. קופסאת החיבורים עשירה בחיבורים: 4 חיבורי HDMI 2.1 מלאים (40Gbps), חיבורי USB, חיבורי אנטנה (לוויין, עידן+, כבלים) וחיבור רשת וחיבור סאונד אופטי.

החזרי האור מהפאנל מינמיליים – ההחזר בתמונה נראה משמעותי (הודות למצלמה) אבל בפועל הוא מהמוצלחים ביותר שראינו עד כה במסך פרימיום.

השלט דומה מאוד לשלט של הדור הקודם, כולל היכולת להשתמש באנרגיה סולרית לטעינת השלט. בתחתית השלט חיבור USB-C חדש מאפשר לטעון את השלט (המסך יתריע בפניכם כשהבטריה של השלט דורשת טעינה). השלט קטן, אולי טיפה קטן מדי, אבל הוא מאוד ארגונומי וקל מאוד להתמצא בו הודות למספר לא גדול של חיבורים והכל מאוד אינטואיטיבי. בתחתית השלט 4 כפתורי אפליקציה יעודיים – לדפדפן, דיסני, נטפליקס ואמזון פריים. לחיצה ארוכה על כפתור ההגדרות מביא מסך קיצור שמאפשר גישה לערוצים וכניסות לפי בחירתנו.

הממשק

ממשק המשתמש של Tizen בגרסאת 2023 שלו לא השתנה מאוד מהגרסאות הקודמות. הממשק מאוד הגיוני – אפליקציות ראשיות ברשימה ומתחתם רשימות תוכן מאפליקציות שתומכות בכך.

יש לי כמה הערות על הממשק – האייקונים של האפליקציות בעמוד הבית קטנות מדי ללא סיבה, ולצערי מעט מדי מהן תומכות בצפיה בתוכן ישירות בעמוד הבית. זו בעיה שחוזרת על עצמה במרבית מערכות ההפעלה ומשתפר רק ממש ממש לאט וחבל. סמסונג צריכה ממש לאלץ את ספקיות התוכן לתמוך בפורמט הזה.

התפריט בצד ימין גם מעט תעלומה עבורי. יש שם מקום חשוב שמרגיש לא מנוצל ביעילות בכלל, האייקונים מימין כוללים הצהרת אבטחת מידע, חיפוש כללי, מצב אמביאנטי, תכני האפליקציות, ממשק חיבורים (שקשה להגיע אליו, אך אפשר להוסיף את האייקונים שלו לעמוד הבית) והגדרות.

הדבר המוזר ביותר בממשק הוא מורכבות הוספת האפליקציות לממשק בעמוד הבית. לא ברור למה זה לא קורה פשוט אוטומטית עם ההתקנה של האפליקציה.

ניתן לעשות זאת ישירות בממשק האפליקציה (התקנה ולידה כפתור בהיר להוספת האפליקציה לעמוד הבית).


אופציה נוספת היא לנהל את הרשימה מתוך החיפוש של האפליקציה. למה האפליקציות בעמוד הבית לא גדולות כמו כאן?

ממשק הכניסות מאפשר גישה לכל המקורות, כולל HDMI, מקורות רשת, וחיבורים חיצוניים נוספים כגון מצלמה לטובת שיחות וידאו.

שליטה והגדרות

קפצנו ישר לממשק וכאן אסור לשכוח את הממשק בהגדרה הראשונית של המסך. הדרך הקלה ביותר לבצע זאת הוא דרך אפליקציית SmartThings. ההגדרה עוברת חלק וקלה להפליא, גם דרך האייפון שלי.

האפליקציה מאפשרת לתת מסך שם, להגדיר את הכניסות וליבא מידע אם היה לנו בחשבון טלויזיה קודם (למשל הגדרות Spotify).

נמשיך לשליטה קולית של Bixby. היא פועלת באנגלית ועבדה לא רע. אפשר להגדיר אותה שזה יפעל כשהמסך כבוי או רק כשהוא דלוק ויש כפתור יעודי של מיקרופון בשלט. חבל רק שאין תמיכה באלקסה וגוגל מובנות על גבי המסך והשלט.


אם אנחנו עוסקים בשליטה, שזה אחד הנושאים החשובים לסמסונג השנה, נזכיר את יכולות המסכים של סמסונג לשלוט כמעט על כל דבר שמתחבר אליהם באופן חכם מהשלט של הטלויזיה. המסך זיהה ללא קושי את הציוד (נגן של Dune ו-AppleTV 4K) ושלט עליו ללא קושי דרך קופסאת החיבורים (מה שאומר שאפשר בקלות להסתיר בתוך ארון או מזנון את הציוד של הקולנוע הביתי. ניתן גם לשלוט בסאונדבר או מערכות קולנוע ביתי. זה עובד באופן מושלם גם ב-IR וגם דרך HDMI-CEC.

המסך מאפשר גישה לציוד SmartThings כולל דרך הפרוטוקול החדש Matter. המסך יכול לשמש כ-Hub או להשתמש ב-Hub קיים. יש הרבה ציוד שתואם למערכת אבל בארץ ניתן להשיג מספר מצומצם, כגון מצלמות וידאו, מנעולים חכמים (מנעול של Linus לא זוהה) ובעיקר ציוד של סמסונג כגון מוצרים לבנים כמו מקררים, תנורים, כביסה, מטהרי אוויר וכו'.


עוד אלמנט של שליטה היא האפליקציה החדשה של SmartThings שהשתפרה ממש והיא שולטת באופן מאוד נוח במסך ובכל הציוד סמסונג שיש לכם בבית.

סמסונג סוף סוף פתרה את המחסום שמנע ממנה מלעבוד עם Alexa + Google Home Assistant. אין אמנם דרך להפוך את המסך עצמו לאסיסטנט שכן, כאמור, רק ביקסבי עונה מהמסך, אבל אם יש לכם בבית אלקסה או גוגל הום (או כמוני, שניהם), זה יתחבר למסך ולשאר הציוד של סמסונג באופן פשוט וקל ישר מהאפליקציה של SmartThings.

שדרוג משמעותי שכנראה גם יעבוד על מודלים ישנים יותר שכן החסימה הוסרה.

בעולמות השליטה לא מספיק לשלוט על הבית החכם, אלא גם על המחשב שלכם. תחום חדש של פעילות קיים בחנות: שליטה על מחשב האישי שלכם (מק או pc) או שירות Microsoft 365 (שכוללת את כל שירותי הענן של מיקרוסופט דרך הדפדפן שבמסך).

גוגל מנסים להכנס חזק עם Google Meet, מערכת וידאו קונפרנס שלהם שעולה בהרבה מסכים חכמים של כל החברות. כל מה שנדרש זה לחבר מצלמה ב-USB. אם יש לכם מכשיר של סמסונג, אתם יכולים להשתמש בו בתור המצלמה לשיחה. רעיון יפה שמאפשר לצד אחד לפחות לראות את הכל ובגדול.

מצב Ambient

פיצ'ר שהכרנו מהדור הקודם של המסכים הוא מצב Ambient שסמסונג משקיעה בו לא מעט. כאן יש גישה ללא מעט תכנים שאמורים לרוץ על הרקע של המסך כשהוא "כבוי". במסך לד רגיל זה נראה רעיון חביב (מסכי סמסונג לייפסטייל כמו The frame ממש בנויים על הקונספט הזה של אמנות כאשר המסך אינו בשימוש אקטיבי) אבל במסכי OLED רצוי הגנה חזקה יותר – ולכן האמנות יותר אקטיבית ונעה.

חלק מה "תמונות" הן בעצם קטעי וידאו איכותיים במיוחד בסגנון שמזכיר לפעמים את ה-screen savers המפורסמים של Apple TV.

כדאי לשים לב שזה לא שומר מסך, שעבורו יש גרפיקה אחרת לחלוטין.

כאמור בתחום הסאונד, יש 8 אלמנטים במסך בסה"כ (6 בחלקו האחורי ועוד 2 מוארכים בצידי המסך מאחורי חריצים) עם 70W של עוצמת קול. הסאונד צלול ונעים, הוא אינו עוצמתי ופחות מורגשת הבמה במסך ה-55" (יתכן שבמסכים גדולים יותר, הבמה יותר משמעותית). המסך תומך ב-OTS+ שמאפשר למסך לקחת תוכן 5.1/7.1 או אטמוס ולמפות אותו לרמקולים כך שהסאונד ימוקם באיזור של האובייקט על גבי המסך. לפחות ב-55" האפקט לא היה חזק דיו לטעמי, אך הרמקולים נשמעו טובים ותואמים את הרמה הגבוהה של המסך. ניתן כמובן לחבר למסך סאונד-בר מותאם או רמקולים/אזניות בעזרת Bluetooth.

בנוסף, יש אפשרות להגדיר את הסאונד בעזרת אקולייזר, אך באופן מפתיע אין אפשרות לכיול אוטומטי בעזרת הטלפון (עוד על כך בביקורת על ה-Q symphony והשילוב של המסך עם סאונד בר יעודי).


סמסונג התאימה את עצמה לרגולטורים במקומות רבים, אשר מייחסים חשיבות רבה לעוצמת האנרגיה שהמסך צורך ולכן תפריט מרוכז של חיסכון באנרגיה מרכז את כל יכולות המסך שקשורות לצריכת הספק וכך ניתן להחליט על כולן במקום אחד. יופי של פיתרון!

אפליקציות Tizen

נגמרו הימים שבהם יש פער בין יצרניות המסכים מבחינת איזה ספקיות תוכן רצות על איזה מסך. כיום כל ספקיות התוכן הרלוונטיות בישראל עובדות על Tizen ללא כל קושי. ספקית התוכן הגדולה האחרונה שהצטרפה היא Yes+ שהממשק שלה הוא מהכבדים והמתוחכמים בשוק והוא רץ ללא כל קושי עם מלוא האנימציות.

הממשק של סלקוםTV כולל כבר את מלוא היכולות ובעצם נכון לכיום אין שום סיבה בעולם לשים ממיר כלשהו, כל אפליקציה משמעותית ורלוונטית של סטרימינג קיימת על המסך ועובדת באופן מושלם.

כאשר מערכת ההפעלה של המסך מזהה שנדרש screen saver הוא מפעיל אפקט גרפי מעניין של נקודות שמאפשרות לך לזהות בעדינות שהמסך עדיין דלוק.

יכולות הסטרימינג של אפליקציית המדיה המובנית של המסך מעניינת. מצד אחד היא מוגבלת בכך שהיא תומכת בעד 80Mbps ב H264 והגיעה במדידות שלי ל-70Mbps עבור תוכן HEVC. היא גם איננה תומכת בתכני DTS מכל הסוגים (כולל חוסר העברת הפורמט דרך חיבור eArc).

המסך תומך ב-HDR10, HDR10+, ו-HLG אך איננו תומך ב-Dolby Vision. איכות התמונה בתכני HDR10 ו-HLG מצויינים.

האפליקציה גם תומכת בקבצי תרגום SRT חיצוניים ומובנים דרך הרשת וכמובן שעברית נתמכת.

איכות התמונה

הייחוד של הפאנל, כאמור כבר דור שני של מסכי QD-OLED, הוא בטווח הצבעים שלו ועוצמות האור שהוא מסוגל להגיע אליהם וזאת ללא עלייה בצריכת ההספק או החום של המסך. איך זה משפיע ברמה הפרקטית על איכות התמונה? התכנים שנבדקו היו מיקס של תכנים ב-4K HDR מספקיות סטרימינג שונות וכן תכני BD ו-UHD BD מכשירי המקור היו האפליקציות המובנות, AppleTV 4K ונגן מדיה Dune.

אבל נתחיל משידורי טלויזיה רגילים (במקרה הזה מ-Yes+ שמנוגן מ-AppleTV 4K) שנראים מצויין במסך. הם גם נשמעים מצויין, כולל הפיצ'ר של התאמת הווליום האוטומטי שלא פוגע באיכות הסאונד.


הסרט Spiderman: Across the spiderverse צבעוני והאנימציה יפיפיה.

ריי מ-Star wars נראית מדהימה וטבעית. גם הלחימה בחלל שמאגתרת בדרך כלל בגלל שהיא בהירה מאוד על רקע שחור מאוד מדגישה את היתרונות של OLED: שחור מושלם מצד אחד, והבזקי אור עוצמתיים באותה התמונה בדיוק.


שימו לב לתמונה – רקע שחור (שהוא שחור אבסלוטי) עם כוכבים שאינו הופך לאפרפר, הרבה מאוד הבזקי אור ומדים לבנים שעדיין מלאים בפרטים.


מקס זועם מאתגר עם קונטרסט גבוה, וצבעים מאוד קיצוניים, דבר שמאתגר את הפאנלים. הפאנלים מסוגלים להציג את מלוא טווח הצבעים של DCI-P3 אך המסך לא מגביל את עצמו שם וגם מאפשר יציאה לטווח צבעים רחב יותר. מצב אוטומטי נותן בעצם תוצאה זהה ל "מותאם אישית" (אלא שמותאם אישית מקבל גם יכולת התאמה מורחבת למי שמעוניין בכך). מצב רגיל שמרחיב מעט את טווח הצבע ומצב טבעי שנותן את המקסימום של הפאנל. כל אלה זמינים כמובן רק במצב HDR, כאשר ב-SDR יש לנו מצב רגיל (REC709) או טבעי (מלוא היכולת של הפאנל).

סדרת דיסני+ "לוקי" בקרוב מאוד מתחילה את העונה השניה שלה, אך העונה הראשונה שלה מהנה מאוד וגם ויזואלית וצבעונית היא תענוג לעיניים.


קטע מאתגר במיוחד הוא The Revenant עם הדוב, למרות שמדובר בקטע ב-HDR הוא כהה מאוד עם הרבה מאוד פירוט, מה שמאוד מאתגר כל הפאנל שניסינו את זה עליו. כאן רואים את כל הפירוט.


עיר החטאים הוא סרט מופית, והוא קונטרסטי מאוד, מה שמאתגר מאוד מסכי LED מכיוון שהגבולות בין האיזורים השחורים לחלוטין והבוהקים הוא קיצוני מאוד ולכן גורם לתופעת זליגת אור "blooming" במסכים עם תאורה איזורית. כאן יש אפס blooming מה שגורם לתמונה להיות יותר קונטרסטית וחדה.

סצינת הזריחה ב "חיי פאי" מדהים ביופיו.

הסדרה Foundation בעונה השניה בשירות AppleTV+ ובאיכות יוצאת מהכלל בסטרימינג.

הסרט Dune מנסה לאתגר אותנו עם קטעים קונטרסטיים – כאן אנחנו רואים את האור ברקע ולמרות שמדובר בסילווטים עדיין אפשר להבחין בלא מעט פרטים במדים שהמצלמה לא מצליחה לתפוס במלואם.

כאן ניתן לראות את התמונה ההופכית – רקע שחור לחלוטין עם אור חזק ומסנוור על פניו של כוכב הסרט, תימותי שלאמאה שלבוש שחור, סצינה מעולה לבדיקות יכולות הקצה של המסך. מרגישים טיפה שעוצמת האור שהמסך נותן יורדת כדי למנוע סנוור או שימוש יתר בפיקסלים.


ולקינוח, פניו של בראד פיט בממזרים חסרי כבוד, מצויין.

עיבוד תמונה

המסך מאוד קפדן בנוגע לעוצמות האור שהוא מוציא ולכן בכל מצב שהוא עלול לצרוך עודף אנרגיה, הוא יתן הזהרה.

מצב Intelligent mode משתמש בסנסור חיצוני בכדי למדוד את כמויות האור ולהתאים את המסך בהתאם. למסך יש מספר אפשרויות עיבוד תמונה, כאשר במצב FILMMAKER MODE (הדגש במקור), מרביתן כבויות. מרבית האופציות, כולל מפוי הצבע ועוצמות האור מאוד קלים להבנה ומביאים את המסך לעוצמות אור מדוייקות או חזקות לפי הצורך והרצון שלכם. כל היכולות של המסך מגיעות ממעבד Neural Quantum Processor 4K שמשתמש בעיבוד מבוסס AI.

נתחיל מ "נקה תנועה" (Black Frame Insertion) שמכניס פריים שחור בין שני פריימים רגילים בקצב 100 הרץ (תוכן אירופאי) או 120 הרץ (תוכן אמריקאי או קולנועי). הרעיון בלהוסיף פריים שחור הוא למנוע את תופעת המריחה שקורית בעין כאשר נוצרים פרייים דומים זה לאחר זה ומונע את התחושה של "Soap Opera Effect". הבעיה שבישראל הרבה מהתוכן הוא 50HZ, והבהוב ב-100Hz מהבהב ומציק בעיניים.

הפחתת הרעידות מוצלח מאוד ובאמת נדיר שיש תחושה של judder. הפחתת הטשטוש יותר מאתגר – במספרים קיצוניים הוא מייצר תחושת SOE, אך בתוכן 50HZ לעיתים נוצרים ארטיפקטים בשל עיבוד 2:2, אפשר לראות את זה כאן באנימציה בממשק של AppleTV על אייקון של כאן 11.

בתוכן אמיתי (לא גרפיקה של תפריטים) לא הצלחתי לשחזר את התופעה, אך גם בממשק ניתן לבטל אותה לחלוטין אם מורידים את תפריט "הפחתת הטשטוש" לאפס. התמונה נעימה מאוד גם במצב זה ואין שום תחושת SOE.

מצב הפחתת רעש מעט מיותר כיום במרבית התכנים שזמינים בישראל, למעט בערוצי לויין ברזולוציות נמוכות ומומלץ לבטלו.

יש לציין עוד כמה נתונים מעניינים לגבי הפאנל – התקשתי לזהות ירידה מהותית של עוצמת אור גם בזוית של 45 מעלות, שזה די מדהים. כמו כן, המסך אינו כולל את אפקט ה-DSE באפורים הכהים שלו או שינוי גוון בזויות קיצוניות מהמסך. מבנה הפיקסלים נראה כך:

למסך יש כמובן הגנות מובנות כנגד צריבת הפאנל שהן די סנטדרטיות – הזזת פיקסלים (זה נעשה ברקע ולא הצלחתי לתפוס את זה – כלומר, זה מאוד עדין), טיפול בלוגו של ערוצים (זיהוי של עצמים סטטים כמו לוגו או קטעים קבועים בתמונה, והפחתת הקונרטסט והבהירות שלהם באופן עדין) ו-screen saver. ריענון פיקסלים במידה ורוצים להעלים צבירה במסך (לא רצוי לעשות שימוש יתר בפיצ'ר הזה). הפיצ'ר של טיפול הלוגו אמור להנמיך את עוצמת האור כאשר כל התמונה סטטית, הוא הוא עושה זאת בעדינות רבה מאוד, כך שאם אתם צופים בערוצים עם לוגו סטטי בוהק או נטיה לעשות pause, עדיף להעביר את מנגנון "כוונן את בהירות הסמל" למצב גבוה. כל המנגנונים הללו, לטענת החברה מגינים מאוד על הפאנל והופכים את נושא הצריבה "ללא רלוונטי". כמובן שנמשיך לעקוב על הנושא.

המסך מרכז את כל היכולות AI שלו בתפריט מסך החכם שכולל תמיכה בוידאו ובסאונד יחדיו במקום אחד.

מדידות

שלא כהרגלנו, נתחיל מהחתימה הספקטרלית של המסך, שאנחנו רואים שהוא תואם לאפיון QD האופייני עם פער מצויין בין הצבעים השונים מה שאומר שיש מעט מאוד זליגת תדר בין צבעי היסוד. ככל שהגרף חד יותר, כך עוצמות האור יעילות יותר.


במדידת הכיול, המסך נמדד ב-6384K אך ניתן לראות שטמפרטורת הלבן מעט נמוכה בעוצמות האור הנמוכות יותר (אפורים כהים מעט צהבהבים מדי). הדבר ניתן לתיקון עם כיול, כמובן.


ניתן לראות שהתופעה היא בכחול.


הגאמה נמדדה ב-2.28, שזה מצויין.


עוצמות האור נמדדה עם ריבוע לבן ששיטחו תופס 5% משטח המסך, מה שאומר שיתכן שריבועים גדולים או קטנים יותר ימדדו באופן מעט שונה.

  • 600cd/m2 במצב מכוייל SDR
  • 650cd/m2 במצב intelligent mode
  • 1360cd/m2 במצב מכוייל HDR
  • 1480cd/m2 במצב דינמי HDR

אלה מספרים מרשימים מאוד, לא רק בהקשר של OLED.

גיימינג

גיימינג הפך בשנים האחרונות לאחד הדרייברים הראשיים לשדרוג מסך והדרישות של הגיימרים הופכים יותר ויותר מהותיים. כאשר מצב המשחק פעיל ניתן לקבל נקודות מטרה וירטואליות שעוזרות במשחקי FPS. גם מצב ה motion plus (עיבוד תנועה ותמונה ספציפי למצב גיימינג שמשמר את זמן ה-latency המצומצם)

עד כמה זה משנה? מדדנו את זמן הדיליי כ- 64.7ms במצב מדידה רגיל (אגב, זה זמן עיבוד מהיר באופן מפתיע לגבי וידאו רגיל). כאשר נכנסנו למצב PC עם עיבוד תמונה מצומצם, המספר ירד ל-10 מילישניות. במצב המהיר ביותר ללא צורך בעיבוד, המספר ירד ל-2.4 מילי שניות. זה אחת המדידות המהירות ביותר שראינו בתחום זה. כל זה נעשה עם מנגנון ALLM Motion Xcelerator Turbo Pro.

גיימרים מקבלים פיצ'רים חביבים נוספים, כגון Multiview שמאפשר למשל לשחק במשחק ובמקביל לצפות ביוטיוב במדריך שמראה כיצד כדאי לשחק במשחק. אני מניח שגם צעירים ישמחו לקומבינציה בין דפדפן ליוטיוב אבל בינתיים השימוש העיקרי שראיתי בפיצ'ר הזה היה בצפיה בסרטון הדרכה במקביל למשחק.

פיצ'ר נוסף חשוב לגיימרים הוא תמיכה ב-120 הרץ ובעד 144 הרץ בתצורות מסויימות וזאת עם תמיכה ב-VRR עם Freesync premium pro (מעבר מהיר בין קצבי פריימים).

כמובן שיש גם תמיכה ב-HDR בתכני גיימינג, כולל HGIG, שנקרא Game HDR או "HDR למשחק" בעברית. מעניין גם תמיכה של גיימינג ב- HDR10+ שרק עכשיו מתחיל לתפוס תאוצה ומשחק ראשון בפורמט צפוי לצאת מבית NEXON בשם "The First Descendant".

סיכום ומחירים

אז מה היה לנו שם? פאנל מרתק עם ציפוי מעולה למניעת החזרי אור, עוצמות אור חזקות במיוחד של 1500 ניטים, טווח צבע רחב במיוחד, שמצליח לעקוף את DCI-P3 וכבר מתחיל להתקרב ל-REC2020. לכך נוסיף מערכת הפעלה בשלה שכוללת את כל ספקי התוכן, שלט נוח במיוחד ששולט על כל המערכת שלנו, תמיכה באלקסה, גוגל ו-Matter, קופסאת One connect הנוחה, עיצוב מצויין ומעמד מעולה. המסך מתאים מאוד לגיימינג עם זמן תגובה מהטובים בשוק.

מקומות לשיפור? תמיד יש. סמסונג היתה יכולה לשפר את הממשק של המסך הראשי, בעיקר עם האפלקיציות המובילות וגישה מהירה לכניסות HDMI. היה אפשר לשפר את הסאונד עם רמקולים נוספים ובכך לייתר את הצורך בסאונד בר עם תמיכה באטמוס. אני ממש ממתין לפיתרון BFI בקצב הבהוב שלא מטריד את העיניים – זה יהיה קפיצת דרך מטורפת בחדות תמונה אבל זה עדיין לא קיים אצל אף יצרנית. לבסוף, הייתי שמח מאוד לראות שיפור קל בכיול המובנה לרמה שהורגלנו במסכי ה-QDLED של החברה.

נציגת סמסונג בישראל, סמליין, מציעה בישראל שנת אחריות ועוד 2 שנות אחריות נוספות בעלות של 199 ש"ח באופן חד פעמי.

המחירים הרשמיים של ה-S95c (המחירים בפועל צפוים להיות נמוכים יותר):

  • 55S95c – מחיר ₪8,690
  • 65C95c – מחיר ₪11,990
  • 77C95c – מחיר ₪18,490

לשרשור תגובות לחץ כאן


חלק מהתכנים באתר כוללים מעת לעת קישורים לתוכניות שותפים, שעבורם האתר מקבל עמלה עם רכישה בפועל.
עמלה זו איננה מייקרת את עלות הרכישה של המוצרים.

9:51
  /  
08.09.2023
  
עפר לאור

1